30 juli 2007

No more mr IB

Det var som fan, Ingmar Bergman har kolat, jag började tro att han skulle outlive us all faktiskt.

Men hatten av då, det är i varje fall sorgligare än både Alice Timander och Povel Ramels hädangångar i mina ögon. Men är man lite misantropiskt lagd om man spontant utbrustit "Det var fanimig på tiden!", rörande alla tre dödsfallen? Maybe so.

Min favvo-Bergman är 'Djävulens Öga' och på andra plats 'Sjunde Inseglet'. Sen finns det nog inga fler av hans filmer som jag gillar faktiskt.
Men vila i frid, IB, peace out. I guess you lost the chess game then.

Etiketter: , ,

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Hahahahaha :D Jag tror jag dör på kuppen, Sverige lider av Bergmandepp. Tåbbe sitter hemma och tittar dokumentärer och suckar och ojar, han har ju aldrig ens sett en film av herr regissören!!! Jag har svårt för Mr Bergman. Eller rättare sagt, jag har svårt för de som gör honom pretto. Som min husgud herr Berg (ja man får störa sig på husgudar) gjorde till senaste skivan. Bara omslaget liksom. Nåväl, Bergman var ju kung på sitt sätt. Men jag gråter ju inte. Och jag kommer INTE se sletna Fanny och Alexender the toolong version igen bara för att hedra honom :D

21:14  
Blogger Anna Nio:

Jag håller helt med, har aldrig förstått hela den här Demonregissörs-titeln gällande honom. Han har gjort två filmer som jag gillar, that's it. :D

21:31  

Skicka en kommentar

<< Home