09 augusti 2007

IMDb-kunskap #3

På förekommen anledning - "Poltergeist" gick just på TCM - så kollade jag upp Heather O'Rourke, mer känd som Carol Anne. Hon var ungefär sex år då den första Poltergeist-filmen spelades in, och dog under inspelningen av "Poltergeist III", vid blott tolv års ålder.

Tydligen diagnosticerades hon med samma kroniska tarmsjukdom som jag har, Crohn's, men läkarna trodde först att det bara var influensa. Hon kunde inte behålla maten och blev blå om händer och fötter, sedan svimmade hon. På operationsbordet dog hon av blockeringar i tarmsystemet.

Ruskigt otäckt att läsa för mig som lever med sjukdomen, men lyckligtvis vet om den och har gått på kontroller sedan jag var runt tio. Men tänk om den inte hade upptäckts? Jag vet hur det känns att ha ett så kallat skov i sjukdomen, när magen totalpajar och man bara kräks och inte kan äta nånting, går ned i vikt rapidsnabbt och har fruktansvärt ont, och jag tycker verkligen synd om Heather O'Rourke.

Vila i frid, lilla tjejen.

Etiketter: , , ,

1 Åsikter

Anonymous Anonym:

Har ju inte kunnat undgå att du liksom jag är stora fan av imdb och filmtipset så jag vill tipsa om en annan filmsida http://www.rottentomatoes.com/ som är mycket bra. Fast du kanske redan känner till den?! /Teresa

21:53  

Skicka en kommentar

<< Home