03 november 2005

Phonehead

Jag har en ny mobil. Som jag inte vet om jag vill ha.
Allt är helt okej, förutom kalendern. Jag som inte kan komma ihåg ett ruttet jävla lingon av egen maskin är totalt beroende av en vettig kalenderfunktion. Det har inte min mya mobil. Den har bara möjligheten att lägga in Möten. Vaddå möten? Ser jag ut som en jävla företagare?

Nåja, gick in med den igen idag, för att jag tänkte byta till en likvärdig telefon, fast med bättre kalender. Det finns inte, inte i samma prisklass, säger killen i affären. Okej? Han kanske kunde frågat vad exakt det var jag ville ha, erbjudit billigare modeller, erbjudit något över huvud taget?
Nix. Han var inte otrevlig, men jävligt oföretagsam, måste jag säga. Jag har ju ingen som helst koll på teknik, jag är helt beroende av att försäljarna har koll på produkterna och kan lotsa mig till vad jag vill ha. Jag gick i alla fall med på att behålla den lite till för att se om jag kunde vänja mig vid den pungiga kalendern. Man vet ju aldrig, jag kan testa i alla fall.

Den är ju ändå vit, och det är jävligt ballt. :D

Annars har jag varit på Synthbar för första gången på riktigt länge ikväll, och det visade sig oväntat kul. Hängde med Far, Greken, Bea, Den Missänksamme Mannen, Andreas, och en okänd Postpunkare.

En fet brud, barely 18, med fult lajvarhår, kom fram till DJ-båset för att önska: "NV nation, låten "Gabriel". Den är väldigt känd, så den måste ni ha." :D Och sen stod hon kvar skitlänge och väntade, medans vi fyra stycken vuxna människor höll på att dö av återhållet garv över NV (Envy?) Nation, och att låten var ganska känd. :D Till slut lyckades Andreas få henne att gå sin väg så vi kunde skratta ut, thank God. :D

Den nya ägaren hade även bestämt att DJ's inte får dricka alkohol, så jag fick köpa ut en rom&cola åt Andreas. :D Det var väldigt sneaky - Andreas fick en cola (de får gratis läsk i alla fall) samtidigt som jag köpte en drink. Jag strosade till DJ-båset för att småprata lite, och så växlade vi smidigt glas. :D Under tiden hade jag stuckit åt Far 29 spänn så att han skulle köpa en öl åt mig. Haha, så jävla dumt. Eller som Andreas uttryckte det; "Det löligaste han gjort på länge". :D

Absolut roligast på hela kvällen var ändock att jag fick visa leg i baren. Jag ser väl för fan inte ut som sjutton bast? Hahaha. :D
Dessutom blev jag full på två öl. Det är bra att dricka sällan, det blir så billigt då.

1 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ja, det var riktigt trevligt, inte alls vad jag hade förväntat mig :)

Jag ska ha filmkväll med Ella på lördag (har inte träffats på två veckor, så vi har mkt att ta igen), och på söndag ska vi ha Alientema och kolla på alla fyra (hoppas jag). Du får såklart gärna komma på det om du diggar Alien (fast det känns inte som att det är din grej riktigt, eller?). :)

18:00  

Skicka en kommentar

<< Home