30 oktober 2005

Listdags

Tjyvat från Elin!

Senaste impulsköp: En julgranskula med dödskallar med textur på.
Bästa promenad: Skogarna bakom vårt hus.
Favoritdryck: Vatten eller Coca-cola.
Favoritgata: Jag vet ju aldrig vad gatorna heter. Haga Nygata ligger i och för sig bra till i mysighets- + affärsfaktor, eller Camden High Street eller vad den heter.
Bästa förfestmusiken: Arvikabanden från förr.
Reser helst till: Japan eller London.
En bra gå bort-present: Jag är inte gammal nog för att hålla på med sånt än. En fin ram med ett spexigt kort i eller schyssta ljuslyktor antar jag.
Favoritlyxartikel: Är alldeles för olyxig för att kunna svara på det. :(
Älsklingsljud: Regn på plåt-/plasttak. Tågljud.
Senaste upptäckt i Stockholm: Att jag inte hittar nånstans längre.
Favoritgalleri: skelett.nu, HÖHÖ. :P
Tidning jag gillar: Alla tidnigar är skit efter Darlings hädangång.
Favvosajt: helgon.net eller bloggen.
Här bjuder jag mamma på middag: Jag har inte råd att bjuda, men hon brukar bjuda mig på allehanda thai- eller indiska restauranger.
Favoritförort: Västra Frölunda!
Fikar gärna på: Det där stället som jag varit på med Elin två gånger, som jag inte vet vad det heter. Annars fikar jag aldrig numera, så jag vet inte.
Favoritbutik: H&M eller Myrorna Järntorget. Och DragStrip i London.
Bästa lunchställe: Jag avskyr lunch.
Favoritgrönsak: Haha. :D Okej, gurka eller majs då.
Favoritfärg: Rosa och hundra andra färger.
Favoritmärke: Gamla hållbara märken från 50 - 70-talen, Lip Service.
Favoritdjur: Kittchekattcher!
Världens bästa nu levande regissör: Terry Gilliam. Puss.
Stjärna jag vill träffa: Se ovan. Plus Johnny Depp, Tim Burton, Neil Gaiman och Chuck Palahniuk.
Favvoskor: Neonrosa Converse.
Motionerar: Icke. Borde. Ja.
Mest överskattade affär: Alla som tar typ femhundra spänn för ett slafsigt litet linne utan att skämmas, och som har mer butiksyta än kläder. Fyfan vilket bjäfs.
Mode jag aldrig vill se igen: Cykelbyxor + råhög midja + råbrett skärp + vid, magkort tröja + såna där liksom strutar som gör att tofsen sticker rakt upp och sen faller ned, ungefär en halvmeter från huvudet + USA-sockar + oversized örhängen. Det mesta från det tidiga 90-talet, skipants, Farrah Fawcett-frisyrer, volanger. Jag hade hoppats på att slippa kilklackarna igen, men de gick ju som det gick. :P Skulle säkert kunna rabbla i oändlighet.
Favoritprodukt på Systembolaget: Falcon Bayerskt.
Bästa fyllekäket: Bacon och pasta, eller Burger Kings mackor.
Dansar helst till: Eurodisco, högstadiehits, eller EBM. Eller vad som helst som jag är på humör för.
Senast gnolade: "I bet you think this song is about you" och "Islands in the stream".
Senaste fyndet: Att det kostade 80 kronor istället för 300 p.g.a. en remiss, då jag skulle till öron-, näsa-, halsläkaren, och att jag sedan fick igen de 80 kronorna för att jag fick vänta mer än en halvtimme på att få träffa doktorn. :D
Bästa romanen: "Neverwhere" - Neil Gaiman.
Bästa diktsamlingen: Nä. :D
Favoritprodukt på Apoteket: APOliva Fuktcreme och dito bindor. Bäst i världen.
Fulaste färgen på kläder: Gröngult. Andra färger jag inte gillar funkar ju ibland på andra, förutom den här förstås. Den funkar inte alls. Ever.
I min iPod: I min CD-spelare har jag Smiths - "Louder than bombs".
Beställer i baren: En öl. har inte råd med drinkar.
Användbar pryl: Krokar för halsband och små lådor för smycken. Jag har inte så många teknikprylar.

Etiketter: