25 oktober 2005

Ch-ch-ch-ch-changes

Jag har köpt en intensivtoning i färgen Medium Golden Blonde idag. Kunde helt enkelt inte ge mig till tåls tills håret fått växa ut lite mer. Jag är pepp men nervös på en och samma gång. Här kommer alla känslorna på en och samma gång.

Jag stirrade på alla möjliga blonda toningar i en halv evighet, men den här färgen var den enda som jag spontant gillade på förpackningen. Den är mörkare än jag ursprungligen hade tänkt mig, men det fina är att den liksom hintar åt det orangea (Hur fan skriver man det egentligen? Är det ens möjligt?) en smula.


Har också haft genomgång av tentan och kört en opponering på någon annans tenta idag. Well that sucked.
Jag avskyr verkligen min seminarieledare. Jag har svagt ogillat henne ganska länge, men det har liksom växt till sig lavinartat och pyst över totalt nu de senaste veckorna. Gud vilken jobbig kärring hon är. ja, kärring, du hörde mig.

Hon kritiserar så underliga saker, och beter sig hela tiden som att det hon säger är så oerhört självklart, och surnar till omedebart om man försöker försvara något man skrivit. Urk. Hon tar verkligen noll procents hänsyn till det faktum att jag varit borta från undervisningen i säkert en månad, och därigenom inte haft möjlighet att studera kurslitteraturen, samt missat en drös förläsningar. Urk. Hennes respons på nyss nämnda problem var; "Jamen det får man ta igen när man är frisk!".
Eh, så hon menar att jag ska veta vad jag missat, för det första, och sedan ringa runt till alla föreläsare och be dem rabbla sitt seminarium separat för mig? Eller kanske be nån i klassen att återge exakt vad som sagts (För det kan man ju verkligen oftast göra!)? Och jag vet inte - läsa alla böcker i kurslitteraturen från pärm till päm, bara för att ha det gjort? På en veckas tid, ungefär? Fast jag inte ens är frisk ännu?

Kärring. Kärringjävel. Jävla kärringjävel. Spottafräs, som mor min skulle sagt.

Så nu ska jag försöka lusläsa de böcker jag har - för de jag skulle behöva kika i är förstås utlånade på biblioteken - och spä på med mer tråkiga kukcitat från kukhuvuden som inte kan skriva på ett läsvärt sätt, even if their lives depended on it. Kuk.

Ja, jag är på dåligt humör.

---

OMG, I'm a strawberry blonde! Vet inte riktigt om jag gillar det helt hundra än, vi får se när jag vant mig lite.

6 Åsikter

Anonymous Anonym:

Nej, inga såna moderniteter här inte *knarrar. :D
Men färgen räckte inte riiiktigt till topparna, och det blev mörkare och dasssigare än jag hade velat. Men det kanske blir finare efter ngra tvättar, eller så får jag hitta en ljusare nyans och grejsa till det med nästa gång. Kan ju bero på mitt sönderblekta underlag till hår att färgen blev lite off.
Johan gillar den massor iaf. :)

00:42  
Anonymous Anonym:

AMEH, fixa en jävla digitalkmaera ngn jävla gång då! ni är ju computersnerds båda två, GET TO IT GODDAMNIT! :P jag vill också se! vilket märke var det?

21:38  
Anonymous Anonym:

Ameh, köp en åt oss då, vi har inte råd med sån lyx. :(

Jag kommer inte ihåg märket, men de ser ändå inte ut som på förpackningen. Hoppas på att det blaskas ur med tiden, så har jag en bättre, mer normal grund för att tona på sen kanske. Hoppas verkligen det iaf.

Håret är så sjukt slitet också. Men det är helt skumt, det är typ de senaste två månaderna som det blivit råslitet, annars har det klarat sig bra genom alla dessa år. Kanske gick över bäst-före-datumet på hur länge man får bleka? :D

22:15  
Anonymous Anonym:

Haha, tlue tlue! Jag får kolla på det. :)

23:33  
Anonymous Anonym:

Det gör jag gärna. Man vill ju inte hosta upp stora slantar för nåt som inte funkar liksom. :>

Men Elin, ska vi tjinga varandra för häng på lördag kanske? Så hittar vi på nåt lajbans då. :)

00:14  
Anonymous Anonym:

Men nu funkar gästböckerna igen!
Nej, han ska bara jobba och jag ska tvätta på söndag, så jag har gärna ditt sällskap! :)

13:24  

Skicka en kommentar

<< Home