22 maj 2006

Finsk tango


Tänk att man kan klä sig så fint/intressant i Finland. Hel-looks vet allt:
Kirsi
Minna
Molla Mills
Jag tänker mig alltid finnar som nedsupna vresiga jävlar som bara klär på sig för att det skulle bli så jävla kallt annars. Hej fördomar. Nu vet jag att jag har fel. When I'm wrong, I say I'm wrong.

Poppar nu: George Michael - "Father Figure"

4 Åsikter

Blogger anna:

efter att ha jobbat på mitt nuvarande jobb i två år så kan jag säga att mina erfarenheter av finnar tyvärr har spätt på mina fördomar.
för av de finnar som ringer till mig är nästan ALLA fulla.
men de klär sig ju attans fint.
synd att man inte ser det utan bara hör sluddret i örat ;)

20:53  
Blogger myra:

Hahaha, finland är nog mer medvetet än vad folk vill tro och helsinki är ju designstad för bövelen. Klart som fasen de har koll. Finland är väl ung. som Sverige - vissa har koll, andra inte, några är fulla, andra inte. Men om du vill veta mera om läget i Finland får du fråga Kajsa. :)

21:38  
Blogger Anna Nio:

Anna: Alla finnar som ringer dig är fula kan vi säga då. ;D

Myra: Haha, jag tror ju inte att alla klär sig superbt där, men jag blev ändå faktiskt förvånad att se så pass mycket roliga och fint klädda människor på sajten. Det visade för mig att jag nog hade rätt starka fördomar om finnars klädsmak. :D

22:02  
Blogger Sea-swallow-me:

trodde jag med, att finnar var riktiga skabbon alltså. Men jag vill verkligen ha den där rutiga lilla kavajen!!

18:13  

Skicka en kommentar

<< Home