11 maj 2006

Memorable moments from the past


Nä, det går inte att sluta, det är helt omöjligt! Jag har gjort precis som en annan Anna, och återgett mina stilar genom åren. Det är vansinnigt svårt, eftersom jag inte precis haft en stil som jag hållit mig till, utan blandat och joxat hejvilt. Därför får dessa dockor vara representativa för mitt förflutna på det stora taget bara. Det fattas flera frisyrer och mängder av stilar, men det blir så jävla många om jag ska göra alla, och dessutom blir inte alla heller särskilt bra eller lika. Ni får vackert hålla tillgodo med en per år. Gnälla kan ni göra till kundtjänst! :D

Först ut är mitt naturliga vågiga hår, såsom det en gång var, och sedan när jag färgat det rött. Snickarbyxor, baggy workerpants och olikfärgade skor var helt rätt just då. :D Jag har börjat gymnasiet och flyttar hemifrån 1996.



Efter det röda blev det svart, sedan blev det kort och blont, svart, rött och svart med blonda slingor och fram och tillbaka så ett tag. Jag valde att visa det svarta följt av det något längre superblekta bara. Här har jag även börjat lyssna på synth och tröttnat på färg i kläderna en period. Snedlugg och militärbrallor var hett, aight? :D -99 flyttar jag från Visby till Stockholm och Martin, vi förlovar oss året därpå. Så tokig man är när man är ung! ;D



Håret ska uppåt! Jag blir fascinerad av att klä mig helt i vitt istället för svart, och har änglavingar till helvita outfits ibland. (Jag har åtminstonde aldrig haft tiara, okej?) :D Sen blev det svårt, jag hade massor av olika klädstilar de här åren, men jag valde att lägga in skolflickestilen med de två tofsarna som jag hade närhelst jag inte ställde håret, i princip. Jag skulle vilja visa upp hotpants + platåskoperioden också, men det går bara inte att få till bra nog. Fördömt! Ni får kolla på skelett istället. :D Jag flyttar från Stockholm till Göteborg och kärlekslivet är upp och ned på alla vis.



Håret är fortfarande uppåt, men lite mer på sniskan och mer spretigt. Kläderna har fått tillbaka färgen, den kunde jag inte vara utan. Uppvikta brallor gör sitt intåg och jag blir hooked for life, verkar det som. T-shirts med tryck är också ett heroin sedan länge, som jag blir mer och mer inne på här. 2003-bilden är ett banalt försök att visa extentionsflätorna jag hade i London, samt ett något mindre banalt försök att displaya min dyrkan av rutiga korta kjolar och mycket accessoarer. Basketskorna blir murade på fötterna här i krokarna.



Mohikanen (ska det föreställa) mon amour, följt av det rödrosa håret, som jag älskade högt även det. Kläderna är fortsättningar på -02 och -03 mest - mycket färg och krimskrams, och absolut inga byxor som går hela vägen ned till foten. Lubs it! Här har jag flyttat hem till Sverige igen och gör en massa olika saker, ganska mycket av det kallas arbetslöshet, dock. Jag träfffar Johan under den rosa perioden, som började under 2004, och vi flyttar ihop i januari -05.



Ja, vad mer kan man berätta? Nu är det nu och vi bor tillsammans i förorten och stormtrivs. Jag har tillbaka min naturliga hårfrärg - röd/guldblond - för första gången sedan 1996 och det känns skönt. Jag trodde aldrig jag skulle vilja se den igen, dock. Den var ganska fin ändå, who would have known? :D

Nåja, eftersom jag inte har en stil någonsin tyckte jag att jag kunde lägga in två ytterligare varianter på mig själv för i år - en ljuv 50-talstös och en strikt sektererare. :)




Poppar nu: Cirkus Transmopol - "Waltz for Kalle: Tramp On"

Etiketter: , , ,

8 Åsikter

Blogger myra:

Så fint! :)

23:44  
Blogger anna:

åh så underbara!
vad sött med en liten historia samtidigt, det tänkte jag inte ens på.. :)

00:27  
Blogger Anna Nio:

Tenk jo. :)

Det är ju fördelen med att stjäla en idé, att man kan utveckla den lite. :)

00:42  
Blogger myra:

Haha, du har fått mig helt fast vid att göra dockor också. Det är som en drog, igår satt jag framför datorn och pillade med det och tjattade - när jag eg. skulle ha räknat på relativitet etc :o

08:31  
Blogger andrea:

haha mygod, vilken bra ide. :D jag skulle egtnlgien aldrig orka men det vore kul å göra också. shit, får kanske ta ett år i taget typ. :D OM jag orkar. ;D
schysst som FAN blev det iaf.

17:00  
Blogger Anna Nio:

Ålen: Jupp, det tar tid som fan eftersom man inte direkt hittar nåt som bara skriker "min stil" nånsin. Men det är roligt! :D

Paddan: Tack babes. :D Ja, gör du med, jag tog idén från en annan Anna, sirru. :) Hon har desutom gjort matchande pojkvänner från förr, vilket jag är mäkta sugen på att göra jag med. Kanske kommer snart, to a blog near you. :D

21:13  
Blogger andrea:

jag föll för grupptrycket & gjorde det också. :/ men det var svårt att få till rätt look på mkt, man fick verkligen kompromissa. VARFÖR FINNS INTE SVARTRÖTT LÄPPSTIFT, SKINNROCK & GOTSMINKNING? :D va?!

23:15  
Blogger Anna Nio:

Jag VET, det är så illa, så illa! :D Jag behövde sånt till mina gamla ex! Extremt irriterande är också att man inte kan stoppa in byxorna i kängorna, det sabbar rätt hårt för gångna stilar. Men jag har grejat med expojkvännerna i PS helt enkelt, det var omöjligt att få dem lika annars. Dock kunde jag inte ordna byxorna förstås. Kommer lägga upp dem snart i varje fall. :D

01:21  

Skicka en kommentar

<< Home