05 maj 2006

Sherwoodskogen!

Det här inlägget med tillhörande kommentarer sporrar mig att äntligen kunna säga att jag och min bror inte var dumma och döva som barn, vi var läskunniga och vi hade RÄTT! Länge, länge trodde vi båda att repliken "Kör mot Sherwoodskogen!" faktiskt var "Kör mot, kör mot skogen!" eller "Mot, kör mot skogen!", och ska man tro en kommenterande i det länkade inlägget var det textat förr i världen (är det fortfarande det, tro?), och i textremsan stod det mycket riktigt "Mot, kör mot skogen!". SO THERE, SUCKAHZ! :D

Annars är det ett roligt ämne, saker man missförstod som barn. Jag kommer ihåg att utanför min mormors hus fanns det en skylt vid parkeringen, som det stod "Risk för snöras" på. Eftersom vi mest var och hälsade på under somrarna kunde jag aldrig koppla att det var snö-ras som dryftades på skylten. Jag trodde att det var nån okänd, vuxen term inom bilar och parkering, som kunde betyda att man skulle parkera försiktigt, annars skulle bilarna inte komma ut och på så vis snöras ihop. Jättebra logik. :D

En annan bra historia på samma ämne handlar om min bror. Han hade slagit sig ordentligt någon gång, och fick höra av mamma att han skulle få ett ärr när såret läkt. Han tittade och tittade i spegeln, och till slut undrade han varför det inte såg ut som ett 'R', mamma hade ju lovat att det skulle göra det. :D
On that note kan jag dra en grej om pappa i hans barndom också, som kanske till och med bevisar släktskapet dem emellan. Pappa lärde känna en kille när han var liten, som hette Bruno, vilket förbryllade min far en del. Han blev helt enkelt tvungen att fråga "När du skriver ditt namn, skriver du ett brunt 'O' då?". Det gjorde han inte. :D

1 Åsikter

Blogger Anna Nio:

Hahaha, smart. Jag ska börja säga det som skäl när folk tjatar om at jag inte dricker thé. :D

13:20  

Skicka en kommentar

<< Home