05 juni 2006

Kunden har alltid fel


Läste detta och kan inte annat än först skratta och sedan grina illa. När ska folk få in i sina huvuden att alla som arbetar med service inte älskar alla sina kunder? Herregud. Jag är så less på den här moralpaniken som finns nu, att man ska anmäla och gå till rättegång eller till pressen om minsta lilla jävla grej. Ja, på ett sätt är det bra, för nu kan en enskild människa få rätt över ett stort bolag, men samtidigt blir detta fenomen utnyttjat och urvaskat å det grövsta. Vem fan bryr sig om ifall ElGiganten tycker att en av sina kunder är tröga? Det finns viktigare saker att skriva om i dagspressen, och det finns viktigare strider att försöka vinna mot bolag. Det hyser jag inga tvivel om i varje fall. I artikeln framkommer dessutom bara kundens åsikt, som ofta kan vara helt åt helvete skruvad. (Jag hatar kunder.)

Men roligast är sista meningen i artikeln: "
Näringsliv24 har sökt företrädare för Elgiganten. Bolaget låter hälsa att alla chefer är på semester och kan därför inte uttala sig på måndagen." Yeah, MHM, alla tjifer på semester? SAMTIDIGT? Hur sköter de då sitt företag? :D

3 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Jag blev också förbannad av den där. Det känns som att snubben var en klassisk "korkad kund" och vadfan förväntar han sig, elgiganten är en lågpriskedja, ska de kyssa hand fötter? Klart som fan det tar lite tid, de har väl hur mkt kunder som helst som reklamerar grejer samtidigt..

Men jag garvade också. *LER TRÖG KUND* :D

09:28  
Blogger anna:

alltså seriöst.
kunden har alltid fel, så är det bara :)

23:52  
Blogger Anna Nio:

Marre: Oh ja, jag hyser inget tvivel om att han i verkligheten var ett jävla CP egentligen. :D

Anna: Om jag nånsin skulle starta ett företag skulle jag ha skyltar med det budskapet uppsatta överallt. :D

00:45  

Skicka en kommentar

<< Home