02 juni 2006

Arbetslättnad

Ännu en rolighet från jobbet, fast mycket mer kärnfull och snärtig den här gången:

Hade en intervju om mobiltelefoner med en kvinna som var strax över trettio. Jag ställde en fråga om hur många mobiltelefoner hon ägt i sitt liv.
"Åh, ååh, oj, vad jobbigt. Det är ju nästan som att räkna upp hur många man har legat med!"
Så jag gav henne intervaller att placera sig i, så hon slapp avslöja så mycket. :D

Tur att det var okej att asgarva i det här läget, annars hade nog inte resten av intervjun gått så bra. Helt underbart svar. :D

2 Åsikter

Blogger anna:

det är så skönt när man möter människor med humor och självdistans i jobbet! :D

16:26  
Blogger Anna Nio:

Oh ja. :D Till skillnad från de som fräser och kastar på i örat på en, fast man bara sköter sitt jobb och knappast kan veta att just de AVSKYR marknadsundersökningar. Jag hoppas på att ryktet jag hörde om att de startar upp ett Nix-register som gäller marknadsundersökningar är sant, det skulle underlätta för mig likväl som för de sura kärringarna. :D

00:19  

Skicka en kommentar

<< Home