23 maj 2006

I afton... dans?

Ikväll är det operan för oss! Jag vet verkligen inte vad jag ska ha på mig, usch. Jag vill ju såklart ha långa handskar, men jag har inget som passar till dem.

Elegans är något som allt som oftast lyser med sin frånvaro i min garderob. Inte för att jag inte tycker det är fint, men för att jag dels inte har särskilt många tillfällen att bära något elegant, och dels för att jag helt enkelt bara tycker jag ser cheap ut i tjusiga saker.

Livet är hårt för den som inte är vacker som Ingrid Bergman.

Poppar nu: Leonard Cohen - "Famous Blue Raincoat"

2 Åsikter

Blogger Anna Nio:

Håhå, jo, du är allt en tjusig dam du. :)
Jag fick slopa handskarna, det funkade inte till nåt som skulle gå att sitta i, i tre timmar. Av samma skäl slopade jag blålila klänningen också, det är lite för bökig att sitta ned i så länge. Jag är lite viktoriansk i höhalsad spetsblus och randig knälång sjöjungfru-esqe kjol istället. :)

Jag vill med att min man ska ha kosytm, men det är inte alls hans melodi heller. En smal stuprörs-60-talskostym med superslimmad slips till, åhåhå... Men han ska i varje fall ha finskor, som han putsat helt själv och frivilligt! :D

16:43  
Blogger Anna Nio:

Min man blev inte med på bild, han hade redan degat till sig i soffan, haha. :D

01:23  

Skicka en kommentar

<< Home