24 maj 2006

Turandot


Okej, operan var underbar! Vi hade verkligen inte bra platser (Tredje balkong till höger), men det fanns de som satt sämre till. Rösterna var otroliga, och jag är glad att de har textning så man kan följa med i berättelsen. Utan texten tror jag inte att jag hade tyckt lika mycket om det, hade helt klart missat många fina nyanser av storyn i varje fall. Kostymerna var också helt fantastiska, och jag önskar att jag kunnat sitta närmre så jag hade fått se alla detaljer. Jag blev alldeles tårögd i slutscenen och blev så till mig att jag glömde att citera "Pretty Woman" efter föreställningen. Det är jävligt stort. :D

Det blev inga operahandskar, hade inte nåt som funkade till utan att också vara sjukt oskönt att sitta ned i tre timmar i så det fick bli följande istället:


Hej, hej!


Frippen.


Höghalsad spetsblus, gammelrosa kofta och berlock i lång kedja.


Knälång randig sjöjungfru-aktig kjol med fuskknappar fram. Extremt tydlig bild, det här. Det är jävligt svårt att ta kort på sig själv, särskilt i skrevhöjd, har jag upptäckt. :D


Favoritvårskorna i guld med strasstenar och krämvita knästrumpor i spets.

Jag vet att bildkvaliteten är bäng, men jag har bara mobilkamera. :( Är ruskigt imponerad av att frisyren höll trots de extrema vindarna som Göteborg bjuckade på ikväll. Jisses Amalia!

6 Åsikter

Blogger myra:

Man kanske får öva mera på skrevhöjdsfoto? man vet ju aldrig när det blr dags för fotning av skrev menar jag. :D Du var mycket stilig fröken Anna, fin fripp och kledur. <3

07:04  
Blogger carcerii:

Urfin var du! :)

Hur i hela friden fick du till håret? Urfin frissa som jag önskar jag kunde göra! Jag är sämst på att hitta på ngt roligt/vettigt med mitt hår.

10:18  
Blogger Anna Nio:

Åh, tack raringar, vad snälla ni är. :)

Håret är egentligen inte svårt, men jag har ändå inte lyckats med det på flera månader. Vet inte om det är för att mitt hår är så tjockt att det inte ville vara med, men nu är tillräckligt långt för att kunna styras lite igen, eller nåt.
Anyway, man tar bara sektioner av håret, börja överst, och rullar in dem, som en lock. Tänk att det ska vara ungefär som en svinrygg, fast uppdelat i tre-fyra delar uppifrån och ned. Fäst med så många hårnålar som behövs, och ta sedan sektionen nedanför. Spraya som en dåre efteråt och stick in eventuella extra hårnålar är det behövs. Jag har ungefär axellångt hår nu, men det funkar om man har haklängd också, det är bara sista locken som blir väldigt svår att få till då.

Det här är en perfekt frisyr för mitt hår, eftersom den blir lite rufsig och slarvig, och mitt hår går generellt sett inte att få till i släta och perfekta frisyrer. Men den här kanske går att göra jättestram om man har en annan hårtyp, vad vet jag? :)

12:12  
Blogger karro:

jääättefin ju. :D skorna var supergulliga!

12:21  
Blogger anna:

oh fancy lady :D det är så roligt att se bildern på personerna bakom bloggarna! nog för att jag har sett dig på riktigt, men det var ju så många år sen :D

13:32  
Blogger Anna Nio:

Hoho, jo, jag ser nog inte likadan ut som då, och det gör inte du heller. Thank God för oss båda två, kanske? ;D Tack till bägge ex-#synthare-damerna för komplimangerna. :D

14:07  

Skicka en kommentar

<< Home