06 augusti 2006

Filmtips #1: Shakespeare in Love

Tänkte börja lägga in tips på filmer eller skådisar och regissörer som jag av vitt skilda anledningar tycker mycket om här, så att ni som läser kanske kan få nya favoriter eller bli påminda om en gammal bortglömd goding. Ja, hoppas kan man alltid i varje fall.

Först ut får bli en upprepning av ett tidigare inlägg, men därför hålles texten också kort: "Shakespeare in Love", ett guldkorn, en liljekonvalj på våren, en bubblande kärlekskänsla - men parad med tårar och smärta. Se, se, se, och se om! Jag begriper inte varför jag inte fått se Joseph Fiennes i mer filmer, han är lysande som Shakespeare.

Nästa tips blir antagligen nåt helt annat, time will tell.

2 Åsikter

Blogger andrea:

hurrudu! du måste ju kolla på Elizabeth, om du diggar mister fiennes! Elizabeth är helt jävla klockren, sjukt vackert filmad, kläderna är to die for & jag älskar dessutom cate blanchett som spelar huvudrollen.

http://www.imdb.com/title/tt0127536/

18:31  
Blogger Anna Nio:

Ja, den vill jag se, men det hade jag glömt bort! Thnx!

23:54  

Skicka en kommentar

<< Home