08 augusti 2006

Pensionär?

Jag har en fluorsköljning som jag använder duktigt varje kväll. Min snälla tandhygienist har skrivit ut ett recept åt mig så jag får den billigare också. Härom dagen frågade min man om jag fått min fluorsköljning av nån.

"Fått, vad menar du?"
"Ja, det är ju inte ditt namn på."
"Nejmen det är väl bara en tandläkares namn. Tandhygienistens namn står längre ned och jag antog det andra var att det skulle gå via en tandläkare eller nåt."
"Nejmen det är ju på platsen där ditt namn ska stå."
"Är det? Jag tänkte hela tiden att det var så att tandhygienister inte fick skriva ut recept själva eller nånting."

Det hela var mycket underligt. Där man fäster namnetiketten på receptet står samma namn som på flaskan, men receptet är ändå utfärdat i mitt namn.
Hej, hej, jag heter Agnieszka Blomgård och är född 440421. Uppenbarligen. :D

Min man rättade till det här när han köpte en ny flarra åt mig igår. Skönt att slippa heta Agnieszka och vara över sextio bast längre. :D

1 Åsikter

Blogger myra:

HAHAHAHA! Du kanske är den där polska tanten, som du hävdar att du blir i svart hår, egentligen.

:D:D:D

12:34  

Skicka en kommentar

<< Home