03 januari 2007

2006

Årets...
...skiva: Woven Hand - "Mosaic".
...film: "Walk the Line", "Little Miss Sunshine".
...skönlitterära bok: "Historikern" - Elisabeth Kostova.
...faktabok: "Det Infantila Samhället" - Carl Hamilton.
...serie: "Heroes".
...fest: 30-årsmaskeraden!
...kompis: Ålen!
...nya bekantskap: Hm, jag får säga Emelie, eftersom jag kärt känna henne bättre i år och tycker bara mer och mer om henne.
...resa: SFF '06.
...sport: Årets enda sport, kan tilläggas: Klättring!
...roligaste: SFF '06, att vi fick lånet.
...tråkigaste: Alliansens seger.
...present: Voodootittskåpet som Johan fick av mig i julklapp.
...shopping: Kanske 50-talsklänningen i blått och lila som jag hittade på Drömma. Eller dator och plattskärmar, tapeter och färg, köksbord och stolar - men det var ju för lånepengarna. Annars har året bjudit på en frivillig restriktion av shoppande istället.
...saknad: London, gamla tider.
...mognad: Att ta ett banklån på trettifem papp.
...förändring: Sluta äta rött kött, börja äta massor av grönsaker och nyttig mat, skära ned på sockret, sluta färga håret, skaffa fina glasögon istället för torra linser, tapetsering/målning och nymöblering av lägenheten, två nya tatueringar, sluta med p-piller.
...längtan: Bebisar, London.
...dröm: En ekonomiskt stabil framtid.
...rädsla: Dracula, Sadako, ofruktsamhet, potentiell depression eller kanske galenskap, fattighuset.
...vinst: Tjuge spänn på en Tialott jag fått från jobbet!
...sjukdom: Dunderförkylningen som gjorde att hela min hösttermin kollapsade, akne i fejan. :(
...intriger: På städfirman i somras. Jösses vad jag inte vill jobba med uteslutande medelsvenssonbrudar igen.
...sämsta skiva: Gwen Stefanis senaste. usch och fy vilken besvikelse.
...sämsta film: Jag vet inte riktigt, men jag tycker "Den Svarta Dahlian" är enormt överskattad. Yawn.
...sämsta bok: Bob Dylans "Memoarer, Första Delen". Gud människa, kan man ramla på om fler personer man beundrar och berätta mindre om sitt liv än såhär?
...sämsta serie: "Ugly Betty". Jag fattar inte det roliga. "Åh vad kul med en normal tjej med brillor och tandställning, för det är ju så FULT. Kolla vad FUL hon är. Det är ju skitroligt!" Nej?
...mest överskattade: YouTube. Jag hittar INGET jag söker där, alla andra hittar ALLT.
...sak jag borde ha gjort: Motionerat, pluggat mycket hårdare.

Etiketter:

4 Åsikter

Blogger karro:

åh, jag snor. :D

20:58  
Blogger Dallerberg:

ok jag snor också bara för att..

23:26  
Anonymous Anonym:

Snor? Det har man väl i näsan? *Muahahahaha*

05:26  
Blogger Anna Nio:

Hahaha. :D

11:13  

Skicka en kommentar

<< Home