02 januari 2007

GFF greatest hits

Göteborg FilmFestival fyller trettio i år, och de firar med att köra en revival av gamla filmfestivalhits! Det är en del jag vill se (om) på bio, och de tar bara en sån struntsumma som trettio bagis per rulle, plus ett medlemskort för trettiofem, för kalaset, klart värt the time and effort, alltså.

Som vanligt så går jag vare sig jag får sällskap eller inte, men det skadar ju inte att fråga om det är nån annan som är intresserad av att följa med i alla fall. Självklart krockar programmet med min Londonresa, så jag kan inte se allt jag vill, men jag kan ju åtminstonde tipsa om vad jag skulle ha sett om jag kunnat under den veckan. Dessa filmer är kursiverade. Hela programmet finns här, och de filmer jag är intresserad av är följande:

Fredag 12/1 19.00 Draken: "Hana-Bi"
Måndag 15/1 19.00 Draken: "Korpen Flyger"
Söndag 21/1 15.00 Draken: "Eggs"
Onsdag 24/1 19.00 Draken: "Blood Simple"
Söndag 28/1 15.00 Pustervik: "Epidemic"

Etiketter: