24 december 2006

Årets jul

Plats: Hemma hos oss.
Deltagare:
Jag och min man.
Julstämning: Nat King Cole, Frank Sinatra och Bing Crosby, samt en liten mjukdjurstomte med elak uppsyn, vid namn Santa Klas. Ingen snö tyvärr. Heller inget glitter och ingen gran, sånt sysslar vi inte med (än).
Sysselsättning: Jag bakar och min man spelar pang-pangspel, fast nu ska han vara en god medmänniska och åka och mata Elins och Christos katter som är ensamma hemma i juletid.
Godis: Hembakad mjuk pepparkaka, dito lussekatter och egenkokad vaniljkola. Den sistnämnda smakar exakt som knäck, men man slipper riskera att den 1) blir för hård, 2) blir för mjuk, och 3) fastnar oroväckanade hårt i tänderna. Suveränt!
Mat: Saffransgrönsaker med kryddris (kanel- och nejlika-kryddat). Mums!
Tilltugg: Mandlar, alkoholfri glögg, chips, majssnacks, julmust och wasabinötter.
Klappar: Det återstår att se. :D
TV: Karl-Bertil, "Monsters Inc." och "Livet är Underbart" inspelat från igår. Säkerligen mer som vi inte bestämt oss för än.
Hälsningar: Mor och far, bror och Mia, Ålen och Sauron, Far och Sara, Paddan och Pippi, Madde och Chrull, Martin och Emelie, Jasmin och Adam, Marre och Christian, och alla andra som jag inte orkar räkna upp. Mery merry på er alla. :)

Etiketter:

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

God jul!! Jag sitter i detta nu och funderar på om jag svarade på ditt sms eller ej.. men eftersom jag inte vet så skriver jag här också så slipper jag skicka DUBBLA sms! *senil* :D

22:56  
Blogger Anna Nio:

Haha, nej det gjorde du nog inte. Tack för tanken och hälsningen här i alla fall. Ha en fortsatt trevlig jul, senilo. :D

23:03  

Skicka en kommentar

<< Home