28 februari 2007

Skilda världar

Hittade ett underhållande test via en trevlig blogg som jag brukar läsa. Man skriver helt enkelt in sin adress för att få fram en fördomsprofil more or less, som talar om vilka samhällsgrupper som är representerade i området, vad man läser, konsumerar och så vidare. I testet framkom det att vi bor i ett område som betecknas som "Skilda världar". :D

Utmärkande drag för typ: F18 Skilda världar
* Unga
* Yrkesutbildade
* Ensamstående barnföräldrar
* Låginkomsttagare
* Nyare hyresrätt i storstadsförort
* Hög andel utlandsfödda
* Förändringsbenägna kollektivister
Vi konsumerar:
Cigaretter, snus och tobak
Köpvideo-DVD filmer för vuxna (Obegriplig formulering. Porr? Eller vad?)
Spel, tips och lotter
Våra intressen:
Datorer
Surfa på internet
Steroutrustning
Vi läser:
Kvällstidningar
Datorer, internet och dataspel
Kvinnomagasin
Det ser vi på TV:

Musikvideo
Utländsk talkshow
Ungdomsprogram
Attityder:
Negativ till EU
Negativ till ny teknik
Positiv till utmaningar, nyheter och förändring
Siffror i urval:
59% är förvärvsarbetande
99,7% saknar förmögenhet
74,7% bor i hyresrätt
23,8% är mellan 25 och 35 år
Vad som stämmer in på oss:
Fakta: Unga (?), låginkomsttagare, nyare hyresrätt i storstadsförort
Konsumering: Snus (Johan).
Intressen: Datorer (Johan), surfa på internet.
Läsning: -
TV: -
Attityd: Neg till EU, i viss mån positiv till nyheter, förändringar och utmaningar.
Siffror: Arbetar (deltid), saknar förmögenhet, bor i hyresrätt och är mellan 25 och 35.

Etiketter:

4 Åsikter

Blogger Unknown:

Låter way much bättre än OPALer (Old People Active Life) som jag bor med/i. Min förra adress var "minglande singlar", ska flytta tillbaka dit snarast.

15:44  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, you do that. Jag fick ganska underhållande resultat på några gamla adresser jag med: Multikulturellt (hooden i Göteborg), Storstadspuls (Södermalm), Bantning och barnavård (Västerhaninge), Vetandets värld (Visby), Pension och tradition (Norrtälje). :D

15:49  
Blogger Unknown:

Hahaha, västerhaninge var ju skitbra. Jag är helt besatt av testet nu och har sökt på alla jag känner.

17:54  
Blogger Anna Nio:

Ja, det är ju hur kul som helst, jag önskar att jag hade bättre minne för adresser, eftersom jag flyttat så ohemult många gånger i mitt (ack så unga) liv. Verdamnt! Man kanske kan gå igenom folk i telefonkatalogen (old skool) på måfå och kolla deras adresser? ;D

18:20  

Skicka en kommentar

<< Home