07 april 2007

Ipood

Oh, en tävling-slash-test med musik! Joy! Jag tycker att trettio låtar är lite väl mycket, jag kortar ned det till tjugo. Hoppas nån vill gissa på låtarna, svara i kommentarerna när ni tror att ni kan någon/alla låtar. :D Jag hittade ursprunget här.

Jag fick fuska lite eftersom min mp3-spelare är ruskigt dålig på random och envisas med att välja samma låtar om och om igen, samt att jag valde bort de som är dead give aways och sjunger titeln i första raden.

Regellistan får mig att nynna på NKOTB också, haha. Ni som fattar måste hålla med mig, right? Nu leker vi!

Step 1: Put your iTunes or equivalent on random.
Step 2: Post the first line from the first 30 songs that play, no matter how embarassing.
Step 3: Bold out the songs when someone guesses correctly.
Step 4: Looking them up on Google or any other search engine is CHEATING!
1. "Lately I found myself a-gazing at stars."
2. "You are my sweetest downfall. I loved you first, I loved you first."
3. "Corrupt, you corrupt, bring corruption to all that you touch."
4. "A cold bitter mist, covers your eyes. A torment is raging in you."
5. "In a vine-covered shack in the mountains, bravely fighting the battle of time."
6. "I can tell you what they say in space, that our earth is too grey."
7. "Sing me to sleep, sing me to sleep. I'm tired and I, I want to go to bed."
8. "Far away, this ship is taking me far away, far away from my memories, of the people who care if I live or die."
9. "Eine nacht wie jede andre, eine nacht wie Du sie kennst."
10. "Doctor, I've got this feeling, deep inside of me, deep inside of me."
11. "Look in the heavens, what do you see? Angels are making, something for me."
12. "To know you means a lot of things. Lot of love, lot of dreams."
13. "Oh, my baby's coming come tomorrow, ain't that good news, man ain't that news?"
14. "Now in Vienna, there's ten pretty women, there's a shoulder where death comes to cry."
15. "Freeze! Shoot to kill or die. Today he has no means, he's alone and anonymous."
16. "Some men spend a lifetime in the hope that they'll device a chart, which will enable man to someday analyze, the wretched men who stumble, and then cannot seem to rise."
17. "Just friends, lovers no more, just friends, but not like before."
18. "I'm so tired of being here. Suppressed by all my childish fears."
19. "Just a castaway, an island lost at sea."
20. "Rushing through thirty, getting older every day."

Now, NAME THAT TUNE! :D Jag räknar iskallt med att post fjorton och femton är lättast. :D

Etiketter: ,

22 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Ok jag kunde bara 14! Leonard Cohen - Take this waltz!!

(och nu blev min word verification "legofy" :D)

12:43  
Blogger Anna Nio:

Rätt! Haha, varmkyx!

14:30  
Anonymous Anonym:

Nr 7 är Smiths - Asleep i alla fall, den enda jag kunde på rak arm.

13:30  
Blogger Anna Nio:

Yes box, ett rätt till. :)

13:34  
Anonymous Anonym:

nummer 2 är Regina Spektor - Samson =)

15:27  
Anonymous Anonym:

Nummer 10, är inte det Björn Skifs? :o Hooked on a feeling... Haha!

15:44  
Blogger Anna Nio:

Therese: Right you are. :)

Fanny: Haha, nej, det var fel. :D

15:47  
Anonymous Anonym:

Damn... :D

19:54  
Blogger Martin:

15 är väl headhunter!
6 är nån manson-låt som jag inte kommer på just nu.

23:32  
Blogger Anna Nio:

Far: Dig kan man lita på när det kommer till synthen, självklart är det den. Mja, mjo, men jag vill ha ett mer definitivt svar på nummer sex i så fall... :)

23:36  
Blogger Martin:

Meh... Dissasociative eller hur det nu stavas kanske det är?

09:49  
Blogger Anna Nio:

Ja, bingo :D

10:09  
Anonymous Anonym:

oh, trean has to be Muse, take a bow tror jag är låten.

10:32  
Blogger Anna Nio:

Sara: Jaaa! :D

10:36  
Anonymous Anonym:

om det i femman ska vara vine covered shack är det "that silver haired daddy of mine" annars är det kanske nån cover eller parodi eller nåt.

10:40  
Blogger Anna Nio:

Sara: Jo, det är den, fast jag tyckte det var pine. :D Inte lätt alla gånger.

10:44  
Blogger karro:

låt nr 10 är doctor beat med miami sound machine eller vad de nu heter, featuring ngn brud. eller så kanske det är originalet med gloria estefan men jag tippar på covern.

23:32  
Blogger Anna Nio:

Karro: Gloria Estefan i originalet? What? :D Det är rätt låt alltså, fast originalet så vitt jag visste är med Miami Sound Machine, och sen finns det en mix/cover som Mylo har gjort (som är bättre än originalet) typ förra året.

23:36  
Blogger karro:

jag har för mig att det är en 80-talslåt med gloria estefan, eller att hon sjunger den åtminstone. men jag kan ha fel. hmm. var tvungen att googla (inte för att få reda på texten dock). http://www.dailymotion.com/video/x9cjt_gloria-estefan-dr-beat
där. gloria. och den nya videon är ju en efterapning av 80-talsvideon. :)

16:01  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, gud vad roligt. Varje dag lär man sig något nytt. :D

19:17  
Blogger Frederick:

Gissar att 1:an är Björk och Like Someone In Love.

22:40  
Blogger Anna Nio:

Verbal Kint: Jag får anta att hon gjort en cover, för titeln stämmer i alla fall, fast min version är med Chet Baker. Men det blir såklart rätt. :)

21:18  

Skicka en kommentar

<< Home