04 april 2007

It's me, Mario!

Tagen från Fotbollsfrun.

Är:
Yr och kanske febrig. :/

Ger intryck av att vara: Sur?
Mår: Halvdant.
Ska: Kolla på "Gilmore Girls", "Desperate Housewives" och "American Idol" från igår. :)
Har: Gått hem tidigare från ena jobbet och ringt mig sjuk till det andra.
Bör: Gå ifrån datorn.
Kan: Hjula.
Blir glad av: Luftballonger!
Vill ha: Ekonomisk trygghet.

Skulle vilja: Vara pigg någon gång.
Tycker om att: Köpa och läsa böcker.
Drömmer om: Trygghet och bebisar.
Längtar till: Framtiden och löning (varje månad).
Fasar inför: Framtiden och arbetsdagar.
Har ett brinnande intresse för: Film, mina vänners välmående, miljön.

Bryr mig om: De närmaste, miljön, rättvisa.
Trivs med: Ålen, lediga dagar, min man.
Känner obehag inför: Gemene man, samtiden, samhällets utveckling.
Planerar att: Skaffa smått, börja träna nånting.
Bor i: Lägenhet.
Skulle vilja bo i: Samma lägenhet med en aning bättre planlösning. Annars kanske ett hus i villakvarteren här intill nån dag.
Klär mig gärna i: Rutiga byxor, 50-talskjolar, t-shirt med tryck, färger.
Äter gärna: Quorn, thai, vego.
Dricker gärna: Vatten eller mörkt öl.

Tränar: Inte.
Tittar ofta på: Film och serier.
Lyssnar ofta på: Musik?
Läser: Alltid. Helst sanna berättelser, biografier, true crime och klassiker.
Prenumererar på: Räknas räkningar?
Idag: Avslappning och huvudvärk.
Imorgon: Mer avkoppling hoppas jag, kanske jobba om jag mår bättre.
Igår: Lång arbetsdag, iskallt ute framåt kvällen. I förrgår var vi på gratis bio, det känns roligare att berätta om. :D
Nu: Ska jag dra filten över mig och se mer på inspelade serier.

Vill se: Alla filmer jag inte sett än men vill se.
Vill göra: Något vettigt och bra.
Glad över: Min man, att jag har jobb, att jag bor i Sverige, att det snart är vår på riktigt.
Arg på: Otroligt mycket. Mest på alliansen.
Stolt över: Att jag inte föll för deras fagra löften, att jag äter så mycket vegeteriskt, att jag äter bra mat överlag.

Rädd för: Människor, samhällets pervertering och stundande kollaps, hoten mot miljön.
Nyfiken på: Massor, annars skulle jag inte läsa så många verklighetsanknutna böcker och googla och wikipedia-a mig hela tiden.
Lycka: Kärlek och trygghet.
Sorg: Att aldrig få känna mig frisk, att inte alla tänker som jag rörande omgivningen och världen.
Älskar: Johan, Ålen, mamma, Addi, pappa, Erik. En massa företeelser och ting och karaktärer och okända människor som ger mig en varm känsla inombords.
Hatar: En otrolig massa, varje dag.
Äter: Kryddstarkt och vegetariskt, massa vitlök och lök och ingefära, mmm.
Sover: Alltid för lite/för mycket och uselt.
Dansar: Gärna!
Lever: Så gott det går.

Etiketter: