05 april 2007

Always look for that silver lining

Jaaaa, wi-ooo w-ii-o-oo! Strange och Norrell verkar komma till vita duken. Inte så oväntat, men ändå efterlängtat.

Det debatteras vilt om castingen i forumen, så jag kan ju lägga in de skådisar vars bilder fastnade på min näthinna då jag läste boken:

Jonathan Strange - Hugh Laurie
Gilbert Norrell - Ian Holm
The Gentleman - Cillian Murphy
Christopher Drawlight - Richard Griffiths (kanske lite för gammal)
Lascelles - Rupert Everett
Vinculus - David Bradley
Lord Byron - Stephen Fry

Övriga fick jag inga direkta bilder till, faktiskt. Men det ska bli mycket spännande att se vilka som rollbesätts, särskilt gentlemannen och Stephen Black. Hoppas bara vi slipper en hop amerikaner med fejkaccenter, när det finns så omåttligt gott om utmärkta engelsmän och -kvinns att tillgå.

Etiketter: , , ,

2 Åsikter

Blogger Sanloko:

Oh så bra! Men...jag har faktiskt bara börjat på boken och inte orkat läsa ut den. Var dumsnål och köpte en engelsk budgetpocket med dålig trycksvärta och som utsmetat så alla fotnötter är skitsmå och går inte att läsa. Själv LÄNGTAR jag till sista och avgörande Harry Potter-boken.

17:13  
Blogger Anna Nio:

Åh neeej, vad tråkigt. :/ Men kolla bokrean på Åhléns nu då, om den finns kvar. 89 spänn vill jag minnas att den kostade inbunden, fast på svenska då. Men jag är ju språknarkoman och jag fylldes ändå av så omättligt mycket kärlek till den. :)

Hehe, jag har inte tagit i Harry Potter med tång, jag blev så jävla avogt intsälld av den enorma hypen som omger hela potterkulten. Såg fösta filmen av misstag/tvång och gillade den ganska mycket, men övriga filmer har jag inte tyckt om alls. Jag gör nog bäst i att fortsätta hålla mig från böckerna, åtminstonde tills jag har barn som kan vilja läsa dem. :)

17:17  

Skicka en kommentar

<< Home