06 februari 2007

Kejsarens nya kläder

Nej, jag förstår inte en del reklamfilmer alls. Ta till exempel Liptons reklam, den här med Liptons pyramid; "Lösté i tépåse!". Öhm, men är det inte precis det som tépåsar är? Allt té är väl löst - ibland även inneslutet i något annat, visst - men själva téet är fortfarande löst. Vad är det annars i tépåsen om inte té? Som då, i sin naturliga form, är löst? Det låter så ofantligt korkat att jag skriker på TV:n när jag ser just den reklamen. Det är ju helt ologiskt!

Eller varför inte Panodil-reklamen som gick för nåt år sen? "Panodil Zapp - för om du tar två så går värken över dubbelt så fort." Jaha, men om man bara tar en Panodil Zapp då, är det nån skillnad mot vanliga Panodil över huvud taget då? Varför ens tillverka ett piller som man måste ta två av för att ge nån förändring i effekten över huvud taget? Varför inte göra dem dubbelt så starka så att det räcker att ta EN tablett för dubbelt så snabb lindring? Även till den här snutten har jag skrikit på TV:n ett antal gånger. Det är ju helt ologiskt! :D

Jag avskyr såna här "innovationer" som egentligen inte är nåt bra alls, utan bara en massa återanvänt (inget ont om återvinning, dock) blaj som reklammakare ska pracka på oss presumtivt hjärndöda konsumenter. Men den gubben går inte på mig, jag vägrar godta sån här skit, I ain't buying none of yo' crap!

Etiketter:

12 Åsikter

Blogger karro:

haha exakt det där med tépåsarna har jag stört mig på FOREVER. det är ju så jäkla idiotiskt, vad skulle det annars vara???

23:59  
Blogger Sofia:

ÅÅÅ, jag har också blivit jättearg av den där tereklamen!! Ahh! Pajhjärnor! Jag är dock mer glad att den där reklamen för något dammsugarmunstycke, som en fet och kräftröd göteborgare stod och skrek "Å DE BLIR SOPERENT!!" har försvunnit. Mitt huvud höll på att explodera varje gång jag såg honom...vilket såklart var varje dag jag zappade på morgonen.

Det är synd att det finns så lite bra reklam. Jag gillade den gamla Loka-reklamen.

00:11  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, SKÖNT att vi är fler som genomskådar idiotin!

Fia: Hahahahhaaa, herreguuud så mycket vi har skämtat om den mannen i mina kretsar förr i världen! Han var ju hysteriskt rolig och jag har för mig att han hette Christer (som att han skulle vara död nu eller nåt, haha) också. Men jag förstår att du inte stod ut med honom dock. Han var en svår man att älska. :D

Bra reklam börjar sannerligen bli en bristvara. Den senaste bra reklamen jag kan dra mig till minnes var Levi's-filmen där de sprang genom väggar till bra musik. Den var snygg. Och kom väl för flera år sen. :(

Förresten så är comment moderation fortfarande på i din blogg, vet inte om du ville ha kvar den funktionen eller inte...? Tänkte att det är bäst att jag säger till i varje fall. :)

00:25  
Blogger Mård:

ah, kan efter egen surt förvärvad egenskap hylla tabletter som delats upp i mindre delar. det FINNS alvedon (samma sak som panodil) med dubbel styrka men vet du hur sjukt stora de är? och hur malignt vidriga de är att försöka svälja? I say don't go there, du skulle spy i evighet amen.

01:57  
Anonymous Anonym:

Hehe, apropå varför man inte gör en tablett lika stark som två, så kommer jag osökt att tänka på Spinal Tap: "Our amplifiers go to 11"! "But why don't you make 10 louder instead?" "You don't understand, these go to ELEVEN! :D :D :D

05:33  
Blogger Anna Nio:

Mården Hm, men varför måste de vara större rent fysiskt? Det låter konstigt, är det verkligen så att det verksamma ämnet är så pass skrymmande? Jag förstår din poäng, skitstora tabletter är inte att föredra, men jag undrar fortfarande över skillnaden mellan vanliga Panodil och Zapp-varianten - får man inte samma effekt av två vanliga tabletter? Vad händer i så fall när man tar två vanliga tabletter - är det ingen skillnad mot om man bara tar en, eller va? :D

Erik: Hahaha, lysande exempel på idiotin i att brassa på med extra funktioner istället för att förbättra de som redan finns! :D

12:00  
Blogger Dallerberg:

Jag har alltid hatat panodil zapp-reklamen och jag blir seriöst förbannad än idag när jag ser folk som liknar den snubben ens lite grann :D

14:21  
Blogger Anna Nio:

Marre: Bra där, jag känner likadant. Hans irriterande ansikte är för evigt inbränt i min hjärna också. :D

14:24  
Blogger anna:

på tal om dålig reklam har du sett detta: http://www.youtube.com/watch?v=vGLHlvb8skQ ?
det bubblar lite i min kvävda feministådra när jag ser hur de har pissat över och förvrängt hela låten.
och "eat this meat" herregud.

15:41  
Blogger Anna Nio:

Anna: Jag vet inte vilket låt det är, men det är ju ganska störigt at dissa tofu och annan "chick food" samtidigt som man profilerar män som korkade slagskämpar som föredrar att svina och äta mat som de VET gör dem feta och är dåliga för deras magar. Känns som en reklam som bara funkar "over there". Only in America, you guys! :P

16:33  
Blogger anna:

låten är egentligen "I am woman" med helen reddy, även kallad feminist anthem ibland. så just därför tycker jag det passade så jävla illa att ta den och göra om den till nån crapreklam där män försöker bryta sig ut ur helvetet att måsta äta quiche och köra familjebil.

och reklamen går tyvärr här i sverige också, såg den nyss på tv. uschaaaa.

19:07  
Blogger Anna Nio:

W00t? Sick! Rimmar väldigt illa med det jämställda velouridealet som eftersträvas idag. :P

19:24  

Skicka en kommentar

<< Home