04 februari 2007

London #7

Tisdag 30/1 och onsdag 31/1

Vi säger hejdå till Symond redan på morgonen då han pyser tillbaka till Brighton, och sedan till Dan något senare. Är vid måttliga vigörer och hasar oss ut till Finsbury Park för att leta upp en stor hårbutik där Andrea lovat att köpa saker som en tjänst till Samantha. Klockan hinner bli mycket innan vi kommit in till Oxford och SoHo sent omsider, efter detta sidospår med hårprylarna. Soho är som Gamla Stan i Stockholm fast hundra gånger snärjigare - det går helt enkelt inte att hitta, fast man varit där hundra gånger förut. Så vi rantar runt ett tag tills vi äntligen hittar min älsklingsbutik: VinMag. Jag skulle nog kunna tillbringa en halv dag där och definitivt en hel lön. De har så mycket fina saker att jag nästan krämar i brallan. Och på hemsidan finns det ännu mer än i butiken, oh lordy-lord. Jag köpte tio fina filmvykort och en superstilig "Rocky"-tröja. Jag är i en Rocky-fas just nu och älskar filmerna och karaktären så mycket att det gör lite ont.

Captain Jack och jag på VinMag, oooh!

Efter VinMag var orken helt slut. Vi irrade runt tills vi hittade Garlic & Shots/Bröderna Ohlsons och tog varsin öl där och pustade ut. Nu var det färdigkalasat för vår del, så vi åkte hemåt. På vägen tog vi en avstickare till Sainsbury's, eftersom insåg jag att jag inte köpt några chips att ta med hem än - Walker's har VÄRLDENS godaste thai sweet chilli-chips - och eftersom min man älskar salt & vinäger-chips, vilken är the number one flavour i landet, så kunde jag ju verkligen inte komma hem utan chips! Tre påsar till mig och en till honom, det är rättvist eftersom det är jag som ska släpa hem alltsammans, right? :D

Rocky!

Tillbaka hos Luc fick vi god mat, kollade på "Napoleon Dynamite" och "Monty Python" medan vi packade, och sedan var det slut på sagan. Dock upptäckte jag att den grå tröjan jag köpt i måndags var puts väck. Letade och letade, och ringde till sista stället vi var på, men inget napp. It's lost to the world, tillsammans med mängder av superfina flyers för klubbar som lät extremt roliga. Buhuuu. :(

Nåväl, vi sov, vaknade, tog farväl av Luc och åkte till flygplatsen där de vägrade släppa igenom mig för att jag hade två plastpåsar i händerna och en handväska (bara ETT kolli i handbagaget! Sieg Heil!). Jag fick fatt i en stor plastpåse och körde ned alltsammans i, då gick det utmärkt, fast den var stor som ett hus. Jävla idiotregler.

Väl hemma köpte min man och jag hämtmat från den indiska restauringen och kramades i soffan till ett avsnitt av "Rockstar 2: Supernova". Jag var helt färdig och har fortfarande inte helt återhämtat mig tror jag. I'm getting too old for this. Det var en fantastisk vecka, men jag var otroligt glad att ha kommit hem ändå. Borta bra men hemma bäst och andra floskler. :D

Mer bilder finns i min bilddagbok, och fler kommer att tillkomma så snart de är framkallade, för den som är intresserad. :)

Etiketter: ,