02 februari 2007

London #4

Lördag 27/1

Vid det här laget var jag definitivt förkyld. Luc den stackaren jobbade nästan varje dag när
vi var där, och lyckades ändå vara uppe och partaja med oss om kvällarna och nätterna. Den här dagen jobbade han med att sälja organiskt bröd på en pytteliten farmer's market, som hölls på en gammal skolgård med fina barnmålningar på väggarna, också på Church Street. Vi släpade oss dit för att hälsa på och strosade även runt på gatan och köpte lite sköna pins, samt tog en liten promenad på min favoritkyrkogård. Det är en helt vanskött och urgammal kyrkogård, överfull med gravar och stenar och växtlighet. Men det är kaoset som gör den så vacker, åh, jag önskar att jag också kunde få begravas där med en ärgad och sprucken sten. Bliss.

Gravsten på kyrkogården.

Vi tog bussen några hållplatser nedför huvudgatan för att köpa mat på Iceland och Sainsbury's, och i gallerian där hittade Andrea ett par superfina lack-peep toes med rosett som hon slog till på. Andrea hade den stora lyckan att ha fått ett gäng tiopundssedlar från sin mor, fast tydligen har tiopundsseldarna bytts ut någon gång de senaste åren, så hennes pengar var ogilitiga. :O Självklart kunde vi inte hitta en bank som var öppen utan att antingen åka till stan eller
vänta tills på måndag också. Men hon chansade på att handla med en sedel i skoaffären ändå, och fastän kassörskan sa "Mmm, what a strange colour" om sedeln, så godtog hon den. :D Den kommer bara bli utbytt av banken när de sätter in sin dagskassa sen, så det var inte direkt olagligt gjort, bara bekvämt för vår del. :)

Krejsy spegel i ett frisörfönster.

Senare på kvällen ville vi så himla gärna gå på Slimelight - det hör ju till för vår del - men eftersom våra medlemskort gått ut för länge sedan var det inte så lockande att lägga £5 på att förnya plus ytterligare £5 på inträdet, för EN kväll. :/ Andrea fick dock ett sms från Samantha, som jobbat där förut, att om vi pratade med en viss snubbe i dörren så skulle vi så komma in billigare, eller kanske gratis. Awright tänkte vi, sweet deal!

Efter förfestade med Luc igen tog Andrea och jag oss till Angel, och hade dessutom en kasse bärs med oss eftersom det är okej att ha det till Slimelight (bästa klubbidén nånsin). :D Således slank vi in helt gratis och gjorde inte av med ett endaste öre där inne. JÄVLIGT värt! :D Det spelades massor av gammal god EBM och annat matnyttigt, så vi dansade
järnet och hade hur kul som helst. Folk var precis lika sjukt fula som vanligt och vi var nog de enda med färgglada kläder på oss och glada miner. :D

Yeah baby! Jag innan Slimelight.

Kvällens tråkigaste incident var att slapsticken blev stulen! Nedrigt som fan! Vi sprang runt och letade, men utan lycka. Träffade även här svenskar och blev raggade på av ohyggligt många och fula individer. Jag hann i varje fall med att slappa alla i toakön innan slapsticken försvann, THANK GOD. They sure deserved it! :D Vi ramlade i säng runt 06, och jag hade kämpat stenhårt mot förkylningen under hela dagen, urrrrgh.

Jag slappar mig själv i UV-ljuset på Slimelight.

Etiketter: ,