11 april 2006

Creepy

På vägen hem från jobbet idag, när jag väntade på min vagn i Brunnsparken, så började en man prata med mig. Eller rättare sagt, han började röra på munnen och begrep som 99% av alla andra jävla idioter inte att jag inte har stora hörselskydd eller öronmuffar på mig, utan att det faktiskt är HÖRLURAR med MUSIK I. Fan vad trött jag är på att folk är så totalt CP-skadade när det gäller detta!

Men det var inte det jag skulle skriva om.

Jag drog ena luren åt sidan och tittade frågande på mannen. Han såg ut att vara i ett skrynkligt stadium mellan 45 och 55, illa klädd med toppluva och ryggsäck. Jag tänkte direkt "misslyckad pianolärarare på Komvux" när jag såg honom. Jag har ett behov av att kategorisera allt, it amuses me. Mannen pekade på min arm och sa med tunn röst: "Flogging Molly...", syftandes på mitt tygmärke på jackan. "Jaha", sa jag med stark skepsis. Han verkade nästan lite utvecklingsstörd. "Är det du på Darkside?", fortsatte pianoläraren och lät så nära döden man kan. Jag tänkte efter i nån sekund, och det enda dom ploppade upp var en klubb som hette Darkside, för hundra år sedan. Jag kunde inte ens minnas om den hade funnits i Göteborg eller i Stockholm. "Vad menar du?", sa jag helt enkelt. "Darkside på internet...?" sa pianoäraren med ännu tunnare och dödare röst. "Det vet jag inte ens vad det är", sa jag "så det är nog inte jag", varpå jag demonstrativt monterade luren på örat igen och vände mig stint åt andra hållet.

Väl hemma så sökte jag på darkside på svenska sidor. Fyfan! Perversa pianolärarjävel! Bläää!


Poppar nu: Dr Kosmos - "Mobbaren" (brought to you in association with nostalgi som fan).

5 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Om folk försöker prata med mig när jag har lurar ignorerar jag dem. Om det är något viktigt antar jag att de kämpar lite mer för att få min uppmärksamhet än att bara börja prata :P

Men fan vilken vidrig snubbe, Det finns säkert en user på darkside som heter flogging molly som han snuskchattat med :(

10:22  
Blogger Anna Nio:

Marre: Jag vet, man tittar på dem med en tom blick för att markera att man inte hör. Til slut tar man av en lur och säger "VA?" högt nog för att de ska begripa att man inte hör dem. Det värsta är folk som man gör såhär med, de säger något, man svarar och tar på lurarna igen, och sedan FORTSÄTTER de prata. De är de sjukaste dumma jävla asen av alla.
Grejen är ju att om han nu tjattat med nån het ung brud (let's face it, jag var ljusår bättre än honom i vaje fall) på nätet, och er ut som han gör IRL, så borde han ju FAN inte ge sig tillkänna på stan! galning! Om det hade varit jag hade jag definitivt aldrig mer pratat med den lewsern!

Elin: Ja, vafan är meddelåldres mäns problem med vår generation damer egentligen?

12:08  
Blogger karro:

hahahha fan vad jag skrattade när jag läste detta. you've made my day. :D

12:37  
Blogger anna:

ok ok, spelet är över, jag erkänner att jag har stulit bilder på dig och lagt upp på min profil på darkside :D

nej fy. gubbäckel. jag kanske borde utöka mitt nattliga bajskastande till snuskiga farbröder som bdsm-chattar.

12:59  
Blogger Anna Nio:

Karro: varsågod, den bjuder jag på. :D

Anna: Hahaha, DAMN YOU! :D

Ja, bajsa till dem! Jag hatar alla jävla BDSM-mongos som inte kan hålla sitt sexliv och sina hobbies för sig själva, utan måste visa hur mycket de gillar det konstant, för en ointresserad omvärld!

13:07  

Skicka en kommentar

<< Home