19 april 2006

Det sociala arvet

Jag har ingen egen fantasi, så jag skriver nästan jämt om nåt som jag fått inspiration från Elins blog. Idag gäller det vad vi ärvt från våra mödrar och fäder. Jag har altlid varit jättefascinerad av detta, och när jag var liten kunde jag ibland gå och klämma på föräldrarnas armar och magar och be dem visa upp sina fötter eller tänder så jag kunde jämföra med mina egna. Föga populärt, vill jag minnas. :D

Från pappa:
Knotiga axlar
Knotiga fingrar
Tjockt, ostyrigt, vågigt hår
Kroppspråk, särskilt när jag står eller sitter
Stela leder
Dålig cirkulation i fötter och händer
Humörsvängningar
Låg tolerans
Musiksmak
Social kompetens.

Från mamma:
Gröna ögon
Potatisnäsa
Fjunig, ljus (nästan osynlig) kroppsbehåring
Tunna ögonbryn
Kontrollbehov
Ordningssinne
Kroppsstorlek i allmänhet
Musiksmak
Behovet/förmågan att nästan alltid kunna säga något relevant till en vän i nöd.
Trasiga tänder
Behov av att vara ifred vs. ett behov att vara med nära och kära ofta (förvirrande, minst sagt)
Handyman skills.

Nu får mamma protestera om hon inte instämmer här förstås! :D


Poppar nu: Barry White - "You're the first, the last, my everything"

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Åh! den där ska jag också sno! Fast ikväll, nu ska jag gå och dansa regndans eller vafan det är de gör i afrika :D

18:13  
Blogger Anna Nio:

Haha, du, det REGNAR här idag, det är bergis ditt fel!

18:59  

Skicka en kommentar

<< Home