12 april 2006

Glad påsk!

Idag har vi haft påskmiddag med favvisparet numero uno, Elin och Christo. Elin tog med sig paella med quorn (eller var det tofu?), samt spenatsoppa och lite annat smått och gott. Eftersom jag är kulinariskt efterbliven så äter jag inte soppa, däremot hade jag hade tänkt smaka på paellan, men fann ingen plats i magen för den dessvärre. Själva gjorde vi klassisk plockmat á la familjen Nykvists högtider, med kyckling, kassler, ägghalvor med kaviar eller dill som tillval, och separatistsallad (allt uppdelat för sig så man får komponera själv). Grekisk salladsdressing, mellangrovt olivbröd, fetaost och avokado fanns även tillhands. Väldigt mysigt och lyckat indeed. :) Alla var löjligt mätta efteråt, men vi chillade ändå med påskmust i vardagsrummet och pratade strunt en stund. Jag hade även köpt mig ett Kinderägg, eftersom det ändå är påsk. :D

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Äter du inte soppa? Ingen soppa alls? Hur kan man inte äta soppa, alla är ju olika :D Det är ju som att säga att man inte äter bröd :D

01:40  
Blogger Anna Nio:

Marre: För att soppa är skitäckligt som koncept. Jag har aldrig mött en soppa jag gillat, och då har jag provat flera olika. Jag gillar inte mat utan konsistens. :(

Elin: Akta er för den gula snön bara. Fattar inte att ni åker till snön nu när vi äntligen blivit av med den här, haha. ;D

12:33  

Skicka en kommentar

<< Home