21 april 2006

Åhej


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"Kvinnan var ganska gammal för att vara havande för första" (Grottbjörnens folk, Jean M Auel).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Intet, når inte fönsterbrädan.


3. Vad var det senaste du såg på tv?
"Lost" avsnitt 16 och 17. Krämade nästan i brallan av spänning.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
20.30 (Nästan, 20.18).

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Apollo 440 - "Pain In Any Language". Sjukt bra låt. Ibland säger min man nåt i sin mikrofon i det LÖJLIGA onlinespelet han kör också.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Runt halv ett idag. Jag promenerade hem från gymnasieskolan jag har motvillig praktik på.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
aftonbladet.se tror jag.

8. Vad har du på dig?
Mina favvojeans från Bik Bok (av alla ställen), ett tunt vitt linne, ett ljusgult/beige linne med tecknade herrar från 1800-talets slut i en droska och lite tysk text, vita tofflor, en gammelrosa kofta och underkläder.

9. Drömde du något inatt?
Ja, men jag kommer inte ihåg det. :(

10. När skrattade du senast?
För ett par timmar sen, min man visade skojiga saker från det i övrigt LÖJLIGA onlinespelet han spelar.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Nio stora svartbruna hyllor, två små dito, några vykort med gammal hemelektronik, och två japanska filmaffischer.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
När jag gick hem från torget härom dagen mötte jag fyra asiater i rad. Det var konstigt. Sushistället var ju stängt.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jag orkar inte utmana, jag skriver bara, det är roligt.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Tyvärr var det "Men In Black II", inte så värst bra.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett kråkslott nånstans i Göteborg, en fin lägenhet i Haga, betala av alla skulder, och sen skulle jag köpa möbler för glatta livet. Och kläder förstås. Jag skulle kunna rabbla i oändlghet på den här frågan, men jag ska skärpa mig nu.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till:
Nej. jag är såpass öppen att det lilla jag har för mig själv ska stanna där.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Ta bort människans instinkt att vara ett gruppdjur, så kanske vi slipper grupptryck, utfrysning, skitprat, mobbing, och vi som klär oss annorlunda kanske slipper se vuxna människor som pekar och skrattar på stan. Det har hänt mig på riktigt, flera gånger.

18. Tycker du om att dansa?
Jaaaa, lubs it!

19. George Bush?
Nej tack, jag försöker sluta.

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Jag blir ju paranoid att nån ska sno namnet, så jag säger ett som inte är lika hett istället, men likvärdigt fint: Elsa. Farmor hette Elsa, men min man vägrar, won't hear of it.

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta?
Lika paranoid här, säger ett annat fint namn: Isak.


22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Inte i nuläget, kanske när jag är gammal och grå, att jag vill bo lugnt och lite varmare måhända.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

"Fooled you, suckah! Pwnd!"

2 Åsikter

Blogger karro:

Åh det där måste jag sno. :D

09:38  
Blogger Anna Nio:

Do it. :D

11:55  

Skicka en kommentar

<< Home