26 april 2006

Stör och angst

Åh, denna pluggångest, den är inte av denna världen! Jag känner mig SJUKT omotiverad att läsa en endaste rad i ett endaste ämne, så jag gör inte ett smack istället. Smart, va? Har dessutom praktik, vilket också känns som en sten i själen - jag har inget intresse av att vara där, jag bryr mig inte om elevernas prestationer eller reflekterar över hur jag skulle ha gjort själv. Ändå måste jag gå dit och jag MÅSTE skriva en sjuk massa dravel samt proppa in omänskligt mycket fakta i min arma hjärna. Buhu. :(

Jag hatar måsten! Nej till dem! Allt ska vara frivilligt, utom sånt som stör mig, det ska var TVÅNG!

Folk ska sitta på ETT säte i kollektivtrafiken inte breda ut sig det minsta över nästa säte, alla ska gå på höger sida på trottoarer och gångvägar, kollektivtrafiken ska gå right on the money, fyllon ska inte få vistas bland vanliga dödliga, ungdomar ska förbjudas att umgås fler än två och två åt gången, inkorrekta sätt att skriva på ska straffas med spörapp över fingrarna, och det ena med det andra.

Det finns mycket jag stör mig på. Jag är en stör-pitt, som pappa skulle ha sagt.

På bilden har svenska folket röstat ja till högertrafik 1967. Varför fattar inte fotgängare 2006 detta?

2 Åsikter

Blogger myra:

Haha! Jag stör mig också på en massa saker, indianpuder i för stor mängd på folk, att folk inte kan plocka upp efter sig, folk som går som sengångare, ungar som inte hålls efter etc. Kanske borde jag lugna ner mig lite och tänka på mitt stackars hjärta, men ja, det är inte det lättaste - antar att lättheten att störa sig ligger i släkten och jag har fått den egenskapen från två håll. Mon Dieu!

08:47  
Blogger Anna Nio:

Myra: Ja, det finns otäckt mycket saker man stör sig på därute, haha. :D

Elin: Tack baby! Ädelstenar kändes skönt att ha, och så hittade jag massa skojiga fonter som jag lekte med i Photoshop. :) Ledsnade på den förra templaten jag hade, eftersom den inte fungerade som den skulle när det gällde bilder.

Åh, tack själv, jag är också jätteglad att jag funnit dig, min kära. :) Jag får försöka gör mat åt dig också nån dag, fast efter recept såklart. ;) Tar görna receptet till det vi åt dag, det var himla spännande, tänkte på smaken hela vägen till bion. :D

00:48  

Skicka en kommentar

<< Home