27 april 2006

Today is a good day to die

Idag har varit en sån där Bra Dag, när inget direkt går fel eller känns obehagligt. jag gillar såna dagar som idag. Jag fick sova ganska länge, vilket alltid är uppskattat. Sen tog jag en välbehövlig dusch och åt en stillsam (god) frukost. Åkte hem till Elin och pratade om lite allt möjligt samt blev bjuden på en spännande och god indisk vegetarisk potatisgryta. Lämnade även in ett par skor på lagning, något jag glömt och skjutit upp i flera år, det är rena miraklet att de inte bara har broken down on me för länge sen egentligen.
Skomakaren var jättetrevlig och var dessutom rekommenderad av Elin, vilket kändes pålitligt för mig och dessutom gjorde skomakaren själv glad att få höra.

Efter middagen och sällskapandet åkte jag till Draken för att möta Johan och se Drakens 50-årsjubilerande gratisvisning av "E.T.". Filmen var såklart jättebra och jag blev tårögd minst tre gånger (när cyklarna flyger, när E.T. dör och när E.T. och Elliott kramas adjö i slutet). Vi åt goda popcorn och fick höra lite grann om Drakens historia före filmen.

Det har inte regnat på mig, det har inte varit kallt, jag har haft sköna och fina kläder samt bekväma skor och inte trehundra kilo saker i en väska att släpa på. Jag har lyssnat på Smiths och Johnny Cash (blev tårögd till "Darlin' Companion" med June och mellansnacket på en liveskiva. I still miss someone, mr Cash.), haft utmärkt sällskap, och bara mått bra.

Så himla skönt.

3 Åsikter

Blogger myra:

Skomakare verkar vara ett hyvens släkte. Jag har också märkt det.

Förresten dina vårskor som du köpte på din sko, är de sköna att gå i? Jag är lite inne på de svarta förstår du och jag har bara hunnit prova dem alltsom hastigast och de kändes lite "konstiga".

08:49  
Blogger anna:

härligt! såna dagar borde det finnas fler av :)

11:26  
Blogger Anna Nio:

Myra: Mja, tja, de är bra förutom att de klämmer lite framtill, "urringningen" på skon, så att säga. Svårt att säga om det kommer ge sig med tiden eller inte. Men i övrigt är de sköna, och det obehag de ger är inte så starkt att man måste byta skor efter tio minuter heller. Men de är ju så fina att man förlåter dem. :D

Anna: Ja, jag röstar också på det. :D

11:30  

Skicka en kommentar

<< Home