31 oktober 2006

Dobedobedo

To do-list:

1. Jobba stjärten av mig i oktober, så att jag har pengar till min tatuering i slutet av november/december.
2. Jobba stjärten av mig i november, så att jag har pengar till räkningar i december.
3. Jobba stjärten av mig i december, så att jag har pengar till att slå runt i London i slutet av januari.
4. Sluta spänna axlarna.
5. Sluta klicka på allas bloggar femtio gånger om dagen i ren desperation.
6. Sluta löka vid datorn så jävla onödigt mycket.
7. Sluta kisa och rynka pannan. Jag SER JU, varför kisar jag då så jävligt?
8. Börja träna. På REDIGT.
9. Plugga ordentligt under hela kursens gång och inte bara i full flared-panic den sista veckan innan en tenta.
10. Tapetsera klart vardagsrummet.
11. Tapetsera i killrummet.

Sen finns det tusen andra saker men de är inte fullt så närliggande eller realistiska. Eller behovsrelaterade på samma vis. Eller så kommer jag bara inte på mer ångestframkallande måsten just nu, det är också rätt bra i och för sig.

Nu ska jag utföra punkt ett, som på ett fint och bra vis sammanstrålar med punkt fem och sex. Gratis! Tjingeling.

Etiketter:

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

Jo, appropå punkt 5 och 6..
Fixa en personlig google-hemsida, där kan du lägga upp länkar till RSS-feeds från bloggarna du läser så visar den automatiskt de tre senaste inläggen, på så sätt slipper du klicka runt i onödan om de ändå inte uppdaterats(kan förklara mer om det behövs).
Tips två, sluta logga in på helgon hela tiden, det tar bajsmycke tid.

10:24  
Blogger Anna Nio:

Öööuuuh, nä, jag förstår inte tillräckligt mycket av vad du menar för att kunna göra det, är jag rädd. :O

Jamen åh, Helgon skulle förstås vara med i listan, men jag glömde såklart det. Fast jag loggar bara in en gång och sen är jag inloggad hela dan, men jag vill inte vara det heller. :( Jag måste bara komma på vad jag annars ska göra med min tid, och så måste min man också skära ned sin datortid, annars funkar det inte för mig - det är som ett beroende som vi måste bryta tillsammans.

11:03  
Anonymous Anonym:

Okej, hoppa in på msn eller så när du har tid så kan jag stega igenom det...

Ja, det jag menade var kanske inte antalet ggr man loggade in utan tiden online, det blir ju samma nervösa rundklickande där som på bloggarna. Annars ska du ju såklart använda tiden till övriga punkter, plugga, promenader osv!

11:51  

Skicka en kommentar

<< Home