25 oktober 2006

SFF 06

ÄNTLIGEN har programmet släppts och biljetter inhandlats! Det tog säkert fem timmar att få ihop hela klabbet, varav en del tillbringades i väntan, ty man släppte inte programmet då man sagt, utan en och en halv timme senare (Rargh!), två delar i hysteri och frustration över att bokningssystemet inte var helt stabilt och över att jag var hungrig och kissnödig, men inte klarar av att avbryta viktiga saker för såna värdsliga ting, samt en del i uppgivenhet över sagda väntan och frustration. Krydda med en stor nypa svordomar samt ett skålpund matematisk inkompetens, tillsätt tre delar pusselteknik i excel och toppa med ett uns ångest över tidsåtgång och pengaslöseri. But I did it!

I år bidde det hela tjugo filmer att skåda, och jag befinner mig alltså i kongl. hufvudstaden mellan lördagen den 18/11, på eftermiddagen, och arla morgon söndagen den 26/11. All tid jag inte tillbringar på bio vill jag tillbringa med Andrea, Emelie och Martin (mina eminenta värdar och festivalkompanjoner), Jasmin, Madde och Chrull (ni hakar väl också på några filmer hoppas jag), Marre, min bror och Mia, mor och kanske far om han ids ta sig till Stockholm, Maria myran, Carro, Micke mask, Ida, och alla andra som är roliga, snygga eller trevliga. Eller alla tre, det vore optimalt. :D

18/11
19.00 Wilderness

21.30 Them

19/11

13.30 Dragon Tiger Gate

16.00 The King and the Clown

20/11

14.45 The City of Violence

18.30 Little Miss Sunshine

21/11
11.00 Fuck
18.30 Shortbus

21.00 Clerks 2

22/11

16.00 Princess

22.00 The Promise

23/11

19.00 Hotel Harabati

21.30 No Body is Perfect

24/11

10.30 Wristcutters: A Love Story
14.00 Jonestown: The Life And Death Of Peoples Temple

15.30 Beyond Beats and Rhymes...

19.00 The Sasquatch Dumpling Gang

25/11
14.30 The Science of Sleep
17.00 The Fountain

19.00 Cashback

Etiketter: ,

8 Åsikter

Anonymous Anonym:

BRA DÄR! Åhej vad jag älskar folk som älskar film.

22:05  
Blogger karro:

åhh fuskis, jag vill också på filmfestival!

22:51  
Blogger Anna Nio:

Lia: Åh, nu känner jag mig älskad, älskad av en främling, haha, tack. :D

Karro: En filmfestival förgyller hela året för mig, det är värt all tid, planering och alla pengar det kostar. Det gäller bara att ha festivalen man vll åka på i åtanke flera månader i förväg så man har koll på stålarna och tiden som ska avsättas, sen pyser man iväg och bor hos goda vänner och ser så mycket film att ögena blör. :) Nån gång ska jag ta mig tll Berlin filmfestival och Sundance också. Det vore allt nåt. :)

23:19  
Blogger Dallerberg:

Åh hurra! Jag har uppkörning 21/11 så jag kommer inte vara anträffbar dagarna innan dess men om du är kvar ända till den 26:e så går det ju bra ändå! yay! :D

12:05  
Anonymous Anonym:

Verkar ju vara en hel del intressanta rullar.... fast vi lär knappast ha råd/ork att gå ändå....:)

12:06  
Blogger Anna Nio:

Marre: Whee! Fast den 26:e får man räkna bort, jag åker hem 08.15 på morgonen där, heh. Men vad bra att du har några dagar att ses på i varje fall, vi kanske kan gå till Beyond Retro igen till exempel. :D

Bror: Latmaskar, säg till om ni ändrar er. I annat fall vill jag hur som helst ses och göra nånting med dig/er, så det hoppas jag ni har tid med. :)

12:34  
Anonymous Anonym:

Klart vi skall ses ändå, det var mest själva filmgåendet jag reflekterade över...:)

19:28  
Anonymous Anonym:

Men, fasen vad väck i skallen jag är... Du ÄR ju för tusan på filmfestivalen just i detta nu, och du har redan sett Clerks II. Gillade du den?

Hoppas jag gjorde rätt nu. Det här är min första kommentar i en blogg över huvud taget, så formatate är mig högst främmande.

Se till att ha en fortsatt trevlig filmupplevelse i Hufvudstaden! :)

04:08  

Skicka en kommentar

<< Home