20 oktober 2006

Love Angel Music Baby

När jag hörde Gwen Stefanis skiva första gången tyckte jag den var rätt kass, förutom "What You Waiting For?", "Serious" och "Real Thing". Sen växte både "Rich Girl", "Cool" och "Hollaback Girl" ganska ordentligt och jag började tralla på även dem. Efter att ha samlat damm ett bra tag lyssnade jag igenom den igen igår och fastnade för ännu fler låtar. Jag hävdar fortfarande att hon inte är någon vidare textförfattare, för det är ju rätt enkelspåriga rader som mal på i samtliga låtar, men vafan, det här är tugummipop med attityd, det behöver inte vara deep and profound alla gånger. Ett par stycken spår är fortfarande riktigt keff på alla plan, men dagens låt, som gått på repeat, är "Danger Zone", med mrs Rossdale. Riktigt jävla bra.

Snygga jävla Gwen, åh.

Etiketter: