20 oktober 2006

Ban marriage

Ikväll spelar ett av världens bästa band, The Hidden Cameras, på Sticky Fingers. Det kostar 190 balobas att gå in, och jag äger 60 spänn här i världen. Men jag ska inte klaga, jag har skrapat ihop varenda småslant för att ha råd med min tatuering istället. Fast jag måste ändå nämna spelningen, så att ni som kanske inte hört Hidden Cameras än kan bli lite inspirerade att lyssna på bra storbandsbögmusik från Kanada. Det görs för lite i den musikkategorin överlag.

Jag hade velat lägga in en video här, men videosnuttarna på deras hemsida funkar inte alls för mig, och det enda jag hittade på YouTube var ett skruttigt mobilfilmat liveuppträdande, där man inte såg ett smack i princip. Jag fattari nte YouTube - alla människor hittar precis allt där, utom jag. Jag har sökt efter grejer där kanske tre gånger, men inte hittat det jag velat ha en enda gång. I am cursed. Ni får en fin bild på några av bandmedlemmarna istället.

Etiketter: