11 november 2006

Thriller

Jag är inte så bra på att gå upp om morgnarna, det har jag aldrig varit. Men när det blir kallare och mörkare är det faktiskt om möjligt ännu svårare att få sig ur sängen. Imorse lyckades jag snooza en hel timme, för att sedan helt tvärt bara somna om igen, och vakna ytterligare en timme senare. Inte särskilt smidigt. Tur att jag inte har nån tid att passa idag, men ändå.

När jag hasade ut ur sovrummet möttes jag av föjande syn:
Min skrivbordslampa låg fallen framåt, min pennburk likaså. Intill dem stod en tom blomkruka. Böckerna i hyllan ovanför låg välta och under den tyngsta boken (futurismen inom konsten) såg jag en ensam grön kvist. Under bråkdelen av en sekund tänkte jag, med sömnguck i ögonen och utan att ha lokaliserat min morgonrock ens; "Hjälp, vi har haft inbrott!" Men jag lugnade mig ganska fort på det planet. Inbrottstjuvar som snällt stängt fönstret igen efter sig? Som INTE tagit någon dator, plattskärm eller ens TVn? Som fasadklättrar upp till tredje våningen?

Sanningen var att böckerna hade vält och knuffat ned blomman, som i sin tur vält lampan och pennburken. Blomman själv hade drattat ur krukan och landat bakom min skärm, mirakulöst överlevande sånär som på den enda kvisten som den feta boken snappat åt sig, och med jorden så gott som intakt. Även krukan klarade sig helskinnad.

Ja, dagen spänningsförhöjare was brought to you in association without bokstöd. Nu har jag ställt dit ett. För övrigt är just fasadklättrare en sån där urban rädsla jag har, konstigt nog. Tur att jag slapp få den besannad.

4 Åsikter

Anonymous Anonym:

Mm, det är helskumt det där med svårigheten att ta sig upp. Det är som att ngn håller en hand på ens bröst och verkligen trycker tillbaka en, ner i sängen. Nästan omöjligt att ta sig upp.

F.ö. så tror jag att det är ngt slags knas med betablogger och äldre versionen och det är däri problemet ligger till att jag inte kan acceptera inbjudan. :(

12:41  
Blogger Anna Nio:

Ja verkligen. För det är inte bara så att det är svårt, det är OMÖJLIGT. :O

Åh nej, men vad kasst att det ska vara så. :O Och jag som inte begriper hur man byter till beta ens. :/

13:09  
Anonymous Anonym:

kolla på ditt dashboard efter nån länk där man kan läsa mer om beta, sen klickar du vidare och byter, inga större svårigheter :)

14:03  
Blogger Anna Nio:

Anna och Myra: Jag börjar förstå nu, det är inte jag som är blind och korkad, det är blogger (Supplies!):

"Why can't I switch to Blogger in beta?

While the new version of Blogger is still in beta, some users with certain types of blogs will not be able to switch to it. We'll be adding support for these blogs as soon as possible, so everyone can join in the fun. But for now, if you have any of the following on your account, you'll need to hold off for a bit:

* A blog with a Plus upgrade (we stopped offering this upgrade a couple years ago, so this will not affect many people).
* A team blog.
* A very large blog. (More than a couple thousand posts + comments.)

Note that, even if your blog is eligible to switch, you may not have the link to do so on your dashboard. We are starting out by just switching over a limited number of accounts, but we'll add more and more as time goes on. However, if you still want to try out Blogger in beta, what you can do is to visit beta.blogger.com and create a new account. Later on, you'll be able to merge this account with your original Blogger account.

Thanks for your patience, and we promise it will be worth the wait!"

...och jag vill inte behöva skapa nåt nytt konto bara för det här, så jag får väl vänta och tråka med gamla bajs-Blogger så länge. :P

15:31  

Skicka en kommentar

<< Home