05 november 2006

Versus

Sex sätt jag är typiskt vuxen på:
* När jag hör eller läser om ungdomar som blivit utsatta för våld eller som själva gjort något otroligt korkat eller hemskt, så tänker jag övervägande "Stackars deras föräldrar, vad gör de nu?" eller kanske "Hur har de uppfostrat sina barn egentligen?" och liknande.
* Jag plankar aldrig i kollektivtrafiken.
* Jag klär på mig ordentligt när det är kallt, trots att vinterkläder är fult och trist, och om jag ska ut på lokal tar jag följdaktligen med mig inneskor att byta om till.
* Jag får nästan kväljningar när folk har det stökigt och smutsigt hemma.
* Jag tänker på vad jag stoppar i mig och äter nyttigt.
* Jag planerar för mitt liv cirka fem år in i framtiden.
* Jag lyssnar på hits från gårdagen och älskar det. Ny hipp musik göre sig icke besvär.

Sex sätt jag är typisk ungdom på:
* Jag laddar ned både musik och film fast det är olagligt.
* Jag har en massa finnar.
* Jag har alltid dåligt med pengar.
* Jag är inte helt hundra på vad jag ska bli när jag blir stor.
* Jag sitter vid datorn som en blodigel varje dag.
* Jag klarar inte av att gå upp före 09 på morgonen.

Etiketter:

4 Åsikter

Blogger Sanloko:

I lööv listor. Ge mig mer listor. Nu måste jag dricka mer coca-cola.

20:14  
Blogger Anna Nio:

Haha, tur för dig att jag är ett listmongo då, keep tuned!

21:34  
Blogger Dallerberg:

Jag tänker också alltid på föräldrarna när nån snoris råkat ut för nåt :D
Och precis som du säger, antingen att föräldrarna måste vara värdelösa eller så tycker man synd om dem :D

10:49  
Blogger Anna Nio:

Skönt att fler i min åldersgrupp känner så, nu är vi åtminstonde tre stycken (Ella också). :D

11:55  

Skicka en kommentar

<< Home