09 november 2006

Bloggtest

Taget från Fotbollsfruns blogg:

Det här betyder min blogg för mig:
Ett utlopp för tankar, en bot mot tristess och en liten liten själavård ibland.

Det här hoppas jag den betyder för andra: Spridda skratt och tänkvärdheter.
Det skulle jag aldrig blogga om: Mitt sexliv.
Det här bloggar jag om: Mig själv, min vardag och vad som finns i mitt huvud.
Därför bloggar jag: För att jag har ett överaktivt kommunikationsbehov tror jag. Jag bara MÅSTE få berätta om minsta lilla grej.
Därför bloggar jag inte under mitt riktiga namn: Det gör jag ju? Eller jag vet inte om mitt efternamn står nånstans men det är väl tämligen ointressant? :D
Så här många andra bloggar följer jag: Ehe, tretton stycken ungefär. :D
Sånt här är trist i en blogg: Sega upprapningar om en dag "sen åt vi, sen såg vi på tv, sen duschade jag...", eller alltför artsy fartsy formuleringar så man inte vet vad personen pratar om alls till slut. Är också rejält trött på mode och parfym-bloggar.
Det här är roligt i en blogg: Vardagliga saker fast roligt formulerade, personens tankar om olika ämnen.
Det här skulle jag aldrig själv blogga om: Det här har jag redan svarat på.
Det här skulle jag vilja läsa mer om: Åsikter hos mina bloggvänner, återgivna diskussioner är också roligt, och förstås film.
Tre kriterier som gör en blogg bra: Personlig, välskriven, uppdaterad.
Ett kriterier som gör en blogg dålig: Kriterium heter det. Ett tråkigt och ovårdat stpråk är nog Den Stora Döden där.
Bästa bloggen: Ingen särskild, det varierar väldigt.
Min bloggförebild: Ingen.
Då började jag blogga: Augusti 2005.
Är jag bloggberoende? Helt jävla klart, I need help.

Etiketter:

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ett kriterium flera kriterier, jag skulle säga att formuleringen är helt korrekt...:)

05:40  
Blogger Anna Nio:

Men det står ju "ett kriterier", tokfrans!

12:27  

Skicka en kommentar

<< Home