20 januari 2007

The end?

Nä, vad är detta? Jag tror jag blir GALEN! Men låt mig ta det från början.

Jag har gjort mig själv en stor tjänst och numrerat och katalogiserat mina inspelade videoband. Alla band har fått en klisterlapp med ett nummer och sedan har jag gjort en numrerad lista och en alfabetisk. Fantastiskt bra. I samband med detta har jag slutat dökolla på TV. Det vill säga, jag slår på om det är nåt jag verkligen vill se, eller för att titta på en inspelad/köp-/nedladdad film. Således ägnar jag mer tid åt att se filmer som jag tidigare aldrig kommit mig för att se, men som stått och samlat damm i väntan på att jag skulle komma ihåg dem.

Alltså, förra veckan hade jag inget särskilt för mig, och tänkte att jag skulle se någon film. "The French Connection" blev valet, eftersom det är en klassisk snutrulle som jag aldrig sett. Så långt allt gott och väl, filmen är mycket bra och jag är glad att jag fått tillfälle att se den. Men när det inte kan vara mer än fem-tio minuter kvar så tar bandet slut. Vzuuuum säger videon och börjar automatiskt backa. Helvetes! Nya filmer kan man oftast ladda ned, men en film från 1971 är inte lika enkel att hitta. Ska man då hyra den, bara för att spola igenom allt och se slutet? Ugh. Jag svor över saken och försökte nöja mig med att jag kunde räkna ut vad som skulle hända de sista skälvande minuterna. Settle down now.

Så, idag tänkte jag att jag skulle ta mig an "Cop Land", ännu en film jag velat se länge, och dessutom haft inspelad pinsamt länge (säkert sju år) utan att se. Festligt sammanträffande att det är ännu en polisfilm, för övrigt.
Anyway. Uppskattar även denna väldigt mycket, särskilt eftersom jag är inne i en Stallone-fas för tillället. Stallone är underbar och vansinnigt underskattad. När alla sex Rocky-filmerna kommer i en box (which they must) så kommer jag hänga på låset för att köpa dem, you betcha.
Men vad händer? I ask you: VAD HÄNDER DÅ? I'll tell you: BANDET TAR SLUT OCH BÖRJAR BACKA. IGEN. VZUUUM. Den här gången är det dessutom ganska mycket kvar, får jag förmoda, säkert en halvtimme allra minst. S-A-T-A-N. Hittar inte den heller på DC++. Såklart.

Jag överväger att bylsa på mig och gå till videobutiken för att få tillfredsställelse här. Galenskapen tär på mitt psyke och om jag haft tjocka ådror i pannan hade de bultat för fullt just nu.

Etiketter: ,

5 Åsikter

Anonymous Anonym:

http://www.btmon.com/Video/Unsorted/The_French_Connection_1971_DVDRip_Joe_Denmark.torrent.html

och

http://torrentportal.com/details/704346/Cop_Land_1997_DVDrip_%5BAC3%5DEN_xvid__galaXXos.avi.torrent

kanske kan hjälpa dig. :-)

16:53  
Blogger Dallerberg:

Men är det inte fel på videon då? :O

16:59  
Blogger Anna Nio:

Monika: Oj, jag fattar verkligen noll av torrents men jag försöker ladda ned bägge nu, med halvhjärtad assistans från en dataspelande Johan... Tack för tipsen. :)

Marre: Det är ju banden som varit för korta alltså, eller snarare, kanalerna jag bandat från har inte startat filmerna i tid, så istället för hela filmer har jag fått stympade slut och en massa jidder före filmerna istället. :(

17:11  
Anonymous Anonym:

Haha, Copland såg jag på bio för en jävla massa år sedan. Stallone är en tjock och trög polis....det är ungefär allt jag minns av den...:)

17:54  
Blogger Anna Nio:

Erik: Jag tyckte den var bra, och framför allt tycker jag att Stallone var bra. :)

Jag fick ned den till slut ändå, så jag fick se slutet igår, tjoho! :D

13:36  

Skicka en kommentar

<< Home