15 januari 2007

Filmtips vecka #3

Ugh, trenden med skitveckor håller i sig. Woe me. Jag skriver helt enkelt inte ut de dagar då inget av värde visas, så sparar jag platsutrymme och tid. ;D

Måndag 15/1
22.35 "Mission: Impossible", TV4


Tisdag 16/1
22.30 "Full Metal Jacket", SVT2
03.25 "Tjejen som Jobbade Skift", TV3

Fredag 19/1
22.25 "Rocky II", Kanal5
23.40 "Getaway" (1972), SVT1

Lördag 20/1
22.15 "Ninth Gate", TV4
22.50 "Hard Boiled", TV6
23.55 "Ghostbusters II", TV3


Söndag 21/1
23.30 "Snapphanar", SVT1


Etiketter: , ,

5 Åsikter

Blogger Madde (maddepladder):

Hej Anna! Måste fråga... Hur har du gjort för att göra din blogg så personlig? Ser att du har Blogger precis som jag men inte har du en av deras standardtemplates? Mycket, mycket snyggare en deras tamplates! Så, hur gör man?!!!

/Madde has no clue

22:26  
Blogger Anna Nio:

Haha, jodå, en standardgrund är det allt, men man får kunna lite HTML för att få till det. Dock är det inte särskilt svårt att lära sig, men tyvärr för mycket för att jag ska kunna förklara här... Känner du någon som kan koda så är det enklast att be om en crash course öga mot öga (och datorskärm). Annars kan man säkert googla upp enkla tutorials på nätet också. Det enda jag gjort är egentligen en bakgrundsbild, en titelbild, valt färg på all text och en massa småändringar i textdelarna. Men jag har suttit och testat och trixat för att få det rätt, så man lär sig hela tiden mer när man pysslar med det. Hoppas du lyckas med ditt eget kodande också. :)

Och tack snälla för berömmet. :)

22:32  
Blogger Madde (maddepladder):

Ok, då vet jag ungefär hur jag ska gå tillväga. En sak till bara, vart kan man ta bilder och bakgrund och sånt ifrån då?

10:26  
Blogger Anna Nio:

Tjaa, leta efter stora bilder och välj att de ska repeteras i koden är ett sätt, annars kan man bara ha en färg och någon bild som ligger längst upp till exempel. Det finns säkert massa sätt som inte jag känner till också. :)

11:29  
Blogger Madde (maddepladder):

Men man kan/får ta bilder var som helst då? Nu ska jag sluta tjata på dig om detta! TACK!

20:13  

Skicka en kommentar

<< Home