08 januari 2007

Jävla skitdag

Jag utnämner 8/1 till en opraktisk pissdag från och med nu.

Inväntar CSN-pengar tålmodigt, eftersom jag fått veta att de skulle kommit förra veckan. Ringer idag och får veta att VT inte börjar förrän 19/1. Således kan inte skolan bekräfta min studieförsäkran förrän tidigast då. Universitet är inte kända för sin snabbhet i byråkratiska ärenden direkt, och den 19:e är en fredag. Nästföljande onsdag åker jag till London. Potentiellt, helt utan pengar. Vilket innebär att jag inte ens kommer komma från Stansted.

Senaste räkningarna fick betalas helt med Johans pengar, av vilka en stor del är på kredit. För varje dag som jag får vänta på CSN sugs alltså en massa ränta från oss på grund av krediten, vilken vi var tvungna att utnyttja eftersom CSN dröjde så. Tills utbetalningen kommer har vi omkring tvåhundra spänn tillsammans, vilka då ska räcka till eventuellt mat, transport, och nöjen för Londonresan såväl som vardagliga ting, plus trehundra på matkontot. Plus att det som sagt dras ränta som kommer ge minus nästa månad också. It never ends.

Inväntar ett paket från Bokus (mitt enda ljus i världens hemskaste regnigaste januari), som bara dröjer och dröjer.

Inväntar min nya mobil, som skulle levererats idag. Sa upp mitt gamla abonnemang och det löpte ut den 28/12. Mobilen och det nya abonnemanget är betalt, och abonnemanget är startat. Men mobilen kommer inte. Ringde idag och fick då veta att de inte hade hört att levernsen skulle försenas, men om den gjorde det så skulle de uppdatera statusen på min order på sin hemsida. Nu ikväll kollar jag läget, och ser det fantastiskt urusla fatumet 31/1. H-e-l-v-e-t-e. Mobillös hela januari? Nej! Mobillös hela Londonresan? Nej!

Mitt jobb har inga jävla projekt igång, vilket innebär att jag inte får nån lön alls i januari, vilket innebär att även februari kommer suga hejdlöst mycket censurerade kroppsdelar rent ekonomiskt.

För första och sista gången bjuder jag nu på en vacker dikt, egenförfattad under cirka 20 sekunder. Mycket nöje:

JAG BLIR SÅ TRÖTT
GE MIG PENGAR
WHISK ME AWAY
GE MIG VÅR ÅTMINSTONDE

PISS.

Etiketter: ,

6 Åsikter

Blogger carcerii:

Det suger verkligen när allt kolliderar på så där sätt! Själv brukar jag bara vilja sätta mig i ett hörn och gråta :/

Ett lite ljus i mörkret?
Chrull väntar bara på ett ok från sin chef (får han förhoppningsvis idag) så bokas biljetterna till London iaf! *Hoppas hoppas hoppas* Isf blir det party i London med dig och Andrea!! :D

Tänkte även säga det att ifall pengarna dröjer från CSN kan jag alltid låna ut pengar till dig som du kan ha under Londonresan så du kan göra saker och ting. Betalar tillbaka det gör du när du får möjlighet. Nemas problemas! :]

12:10  
Blogger Anna Nio:

Åååh gud vad snäll du är, jag blir alldeles rörd till tårar. :))) Vi får se om vi löser det själva här, annars hör jag av mig om ditt fina erbjudande lite längre fram. Och hör av dig med Londonresans utkomst också. Stor kram! :D:D:D

12:14  
Anonymous Anonym:

...men du har ju i alla fall Johan, och det är väl inte fy skam? :D

...och om det kan glädja dig så har jag precis dragit ut en visdomstand och svullnaden i käken gör att jag ser ut som en jävla jordekorre! :D

16:46  
Anonymous Anonym:

...dessutom fick jag äntligen ett halvroligt ord som word verification: Smenita! Haha, Smegma-Anita...eller nåt....:D

16:47  
Blogger Anna Nio:

Erik: Haha, du är så lättroad, och det är jag med! :D Jordekorre? Vi har ekorrar i vår gran! :D Hoppas det lägger sig snart, du får lägga isblåsor på kanske?

18:02  
Blogger Anna Nio:

...Johan är allt annat än fy skam in deed. :]

18:02  

Skicka en kommentar

<< Home