04 januari 2007

Böcker : december 2006

Minst en gång i månaden tänkte jag spalta upp vilka böcker jag läser, eftersom jag tycker det är roligt att dela med sig av sånt. De lästa böckerna placerar jag i en topplista/bottenlista, så ni vet vilka jag rekommenderar, respektive INTE rekommenderar. Logiskt nog är alltså månadens bästa bok högst upp i topplistan, och månadens sämsta är längst ned i bottenlistan, capisce?

Senast lästa böcker:

Läs:
1. "Historikern" - Elisabeth Kostova
2.
"Glöm att Ni Har En Dotter" - Sandra Gregory
3.
"Hemma hos Martina" - Martina Haag
Läs inte:
1. "Baby-sug" - Sinéad Moriarty
2. "Memoarer, Första Delen" - Bob Dylan
3. "Ego Girl" - Carolina Gynning

Senast köpta böcker:
"Bridget Jones's Diary" - Helen Fielding
"Lady Chatterley's Lover" - D.H. Lawrence
"En Hon-Djävuls Liv och Lustar" - Fay Weldon
"Åskbollen" - Ian Fleming
"En Man med Många Talanger" - Patricia Highsmith
"Det ska Bli Ett Sant Nöje att Döda Dig" - Magdalena Graaf
"Malcolm X Självbiografi" - Malcolm X och Alex Haley
"Låt Den Rätte Komma In" - John Ajvide Lindqvist

Senast påbörjade bok:
"Åskbollen" - Ian Fleming.

Månadens bästa kap är fem av de köpta böckerna på Myrorna för 54 spänn. Synd bara att jag så sällan är i stan, annars hade jag bergis kunnat hitta mångt och mycket från min "vill ha"-lista för löjligt billiga pengar. Jag får helt enkelt försöka ta mig dit lite oftare, I guess.

Etiketter: , ,

6 Åsikter

Anonymous Anonym:

Jag blev besviken på Ego Girl, inte för att jag hade så höga förväntingar men den kunde varit lite kul & intressant. Istället blev den rätt platt & ointressant. Det är en enda lång upprepning av "jag är sån, sån och sån". :(

20:08  
Blogger Anna Nio:

Precis vad jag tyckte, och upprepningar (på så vis att man tar upp samma incident minst två gånger på olika ställen i samma bok) är något av det värsta jag vet också. :P

22:38  
Blogger Martin:

Så mycke tant-böcker! :D

23:20  
Blogger Dallerberg:

Förbannat! TVÅ av böckerna på bottenlistan har du ju fått av mig :D jag är helt värdelös! :D

23:25  
Blogger Anna Nio:

Far: Meh, jag kompenserar ju med ÅSKBOLLEN för fan. Och Ajvide, Dylan och Malcolm X är knappast tantigt! :D

Marre: Neeej, jag ville ju läsa dem, det är inte ditt fel att de inte var så bra. En av dem är ju i toppen också! Och den fjärde läste jag säkert redan i november så den fick inte vara med bara därför. Du är inte värdelös, du ger mig böcker, alltså är du toppen!! :D

11:13  
Blogger Martin:

Jajo, Åskbollen och Ajvide kan jag hålla med om, men biografier faller tyvärr inom tantramen, trots att de handlar om män! ;D

15:09  

Skicka en kommentar

<< Home