09 januari 2007

Skönhets- och bloggfrågor

Korpat från Fotbollsfrun.

1. Nämn en skönhetsprodukt du inte skulle klara dig utan:

Öh, lypsyl! Min läppar skulle torka ihop som hos en mumie direkt.

2. Vad kommer du att införskaffa till våren och sommaren?
Men vafan, sånt har jag knappast tänkt på än! Jag kan inte ens gissa, jag vet ju inte vad som kommer finnas i affärerna eller vad jag kommer tycka är snyggt, om jag kommer ha råd med nåt, och så vidare.

3. Nämn ett plagg/kombination av flera som vi aldrig kommer få se dig i:
Vad som helst som är "inne", bara för att det är just "inne".

4. Vad gillar du bäst hos dig själv utseendemässigt?
Mina ögon, fast jag gillar väl det mesta utom hänget i gumpen och putandet i magen som uppkommit med åldern. Och min hysteriskt fnasande och finniga hy ogillar jag också! Resten är bra.

5. Sveriges bäst klädda enligt dig:
Orka bry sig, alla som man borde säga här ser ju ut som tio tunnor bajs i sina stilar, i mina ögon. :D

6. Sveriges sämst klädda enligt dig:
De allra flesta klär sig ohyggligt illa.

7. Nämn en bloggare som du tycker klär sig i din smak:
Med risk för att låta otroligt pretentiös så vet jag ingen som klär sig som jag. :O Det närmaste jag kommer är Andrea, fastän det är stooor skillnad på våra stilar.

8. Vilket är ditt drömjobb?
Jag vet inte, jag har så många. Cinematograför kanske, om det nu är så det heter när man bestämmer looken för hela miljöerna i filmer. Eller stylist, kostymör, dekoratör, inredare. Eller arkivarie, översättare, författare. Blä, det räcker så.

9. Vad är det som utmärker just din blogg och varför tror du att folk läser den?
Jag vet inte, jag tror inte det är nåt särskilt med den, och jag tror att de som läser gör det för att de känner mig.

10. Vad ligger högst upp på din önskelista just nu?
P-E-N-G-A-R. Näst högst: kul som fan i London.

Etiketter: ,

6 Åsikter

Blogger lisa:

Men du har en grymt snygg blogg, måste jag säga!

11:33  
Blogger Anna Nio:

Oj, tack så mycket. :)

12:24  
Blogger Madde (maddepladder):

Jag känner dig defenitivt INTE men jag gillar att läsa din blogg ändå! Hittade hit efter att du kommenterat på Linda Skugges fotoblogg.

Vad jag gillar? Svårt att säga på rak arm VAD det är, annat än att jag ofta fastnar för att läsa tjejers bloggar som verkar va sådana som personer som jag i smyg kanske skulle vilja vara.

T.ex. Anna Nio: Rock-brutta med extremt brett filmkunnande, säker på sig själv och sin stil (vad det verkar i alla fall) som trots varierande studieresultat i alla fall tagit steget till att plugga och leva som fattig student OCH tar sig en tripp till London mitt i allt...

Allt ovan saker som jag ibland tror mig vilja va/ha själv (Rock-brutta för att min sambo är en heltigenom rockare, skulle han inte egentligen vilja ha en tjej som var mer lik honom själv...?).

Sorry för att kommentaren i längd mer liknar ett eget inlägg... =)

16:50  
Blogger Anna Nio:

Maddepladder: Oj, jösses, där ser man. Kul att du gillar min blogg i varje fall. :) Jag skulle inte kalla mig själv för rockbrud, men jag tar inte illa upp att bli kallad det dock. :D

21:18  
Blogger Madde (maddepladder):

Ok, miss av mig! Vet inte var jag fick det ifrån...? Nåt du vart och sett/hört som du skrev, jag läste, tolkade förmodligen.

Vad skulle du säga istället för rockbrud då, om nåt alls? =)

01:35  
Blogger Anna Nio:

Jag skulle inte säga nån "titel" alls, men blir betitlad på alla möjliga vis av andra. :D

10:29  

Skicka en kommentar

<< Home