05 oktober 2007

Musiktest med bilder

1. Öppna din musikspelare.
2. Välj all musik/bibliotek.

3. Sätt på shuffle/blanda/random.
4. Hitta bilder på de 15 första artisterna som kommer upp (ingen upprepning ell
er fusk).
5. Låt folk gissa vilka artisterna är!

1: Ian Brown
2: Simple Minds
3: Antony & The Johnsons
4: Saint Etienne
5: Plain White T's
6:7: The Gossip8: Lydia Lunch9: Frank Zappa
10: Madonna
11: Hype

12: Mesh
13:
14: Mark Lanegan
15: Johnny Cash

Kom igen, gott folk, gissa på. En del är ju superlätta och en del är, well, omöjliga om man inte är värsta fanet - jag visste inte hur alla såg ut inan jag hittade bilderna ens, haha. :D

---

Okej, sex stycken är redan avklarade av Myran, tjoho! Keep 'em comin'!

---

Tre till knipna av fröken Egarcia och min dyre bror!

---

Nu finns bara fyra stycken kvar; Nummer 6, 11, 12 och 13. Självklart några av de svåraste också. Några små ledtrådar kan vara att nummer 6 är ett kortlivat 80-tals new wave-band med rötterna i ett betydligt mer känt 2-tone/skaband, nummer 11 är svenska synthare vars frontman även har ett mer välkänt synthband (Monika, du är så nära!) parallellt, 12 är ett relativt stort brittiskt synthband och nummer 13 är en up to date-filmkompositör...

---

Klas klarar skivan och nu är det bara tre ynkliga band/kompositörer kvar. Can you do it?

---

Okej, efter Monikas strålande comeback efterfrågar jag nu bara ett brittiskt new wave-band och en tyskfödd filmkompositör!

Etiketter: , ,

13 Åsikter

Blogger myra:

14: Lille mysige Mark, 15: Penga-Johnny, 3: Anthony J, 1: Ian Brown, 9: Zappa, 4: St. Etienne.. nu orkar jag inte mer :D

17:06  
Blogger Anna Nio:

Haha, jag får väl utgå från att du vet vad du talar om i fråga om mysige Mark, så det blir sex rätt!

17:08  
Blogger egarcia:

Nr 7 är det The gossip
Nr 10 är Madonna

åååh, tvåan vet jag men jag kopplar inte...sitter långt bak i huvudet...

18:47  
Anonymous Anonym:

Hmm... Nr 2 skulle kanske kunna vara Simple minds?

18:50  
Blogger Anna Nio:

Egarcia: Yes box ålrajt!

Erik: Jaaa, it sure is! :D

18:51  
Anonymous Anonym:

11. Elegant Machinery?

00:00  
Anonymous Anonym:

8. Lydia Lunch?

00:10  
Anonymous Anonym:

Av en slump råkade jag lösa #5. Det är Plain white t's. Jag var inne på deras hemsida för att kolla om deras övriga låtar är lika fantastiska som Hey there Delilah...:)

Hey there Delilah är verkligen fruktansvärt vacker... den gör mig visserligen jätteledsen eftersom jag har förknippat den med mitt och Mias uppbrott från varandra, men det gör liksom inget..

Usch, det där blev alldeles jätte off-topic... sorry syster! :(

19:10  
Blogger Anna Nio:

Monika: Nej, men du är i rätt bollpark, så att säga!

Klas: So it is, bra jobbat. :D

Erik: Haha, den trodde jag ingen skulle knipa, just för att ingen har hört mer än den (kalasfina) låten, vilket gäller även mig. Tråkigt att du förknippar den med en sån sak förstås, men förhoppningsvis kan du lyssna på den utan dåliga känslor i framtiden. När det gäller familjen får man vara hur off topic som helst här, det bestämmer jag här und nu! :D

14:30  
Anonymous Anonym:

12: Det är ju didära Ainbusk Singers. Nej, Mesh!

19:42  
Blogger Anna Nio:

Klas: Hahaha, ja, det andra alternativet var helt rätt, bingo-lingo. :D

19:44  
Anonymous Anonym:

11. Hype? (efter lite nosande)

00:36  
Blogger Anna Nio:

Monika: Jaaaa, där satt den! Det var skitsvårt att ens hitta en bild, jag är själv inte helt hundra på att det bara är bandmedlemmar på den där bilden, kan lika gärna vara en reporter från nån synthtidning, hahaha. :D

00:40  

Skicka en kommentar

<< Home