22 juni 2009

Tanzen mit muzik

VEM VET?
Jag vet en del, men långt ifrån allt. Jag tror ingen vet allt, men visheten kommer ofta med åren, så om tio år hoppas jag att jag vet allt jag vet nu, plus oändligt mycket mer.

FRÄMLING, VAD DÖLJER DU FÖR MIG?
Mitt innersta, min naturliga hårfärg, mina privata kroppsdelar och hur jag egentligen mår.

VEM KAN SEGLA FÖRUTAN VIND?
Den som är förutseende och har en motor på båten. Eller ett gäng slavar som kan ro.

SKA VI GÅ HEM TILL MIG ELLER HEM TILL DIG?
Jag går hem till mig och ligger med min kille, så kan du gå och dö, slemmo.

VARFÖR FÅR JAG INTE PÅ MIG DINA BLÅJEANS?
Säkert för att du är för fet. :D

VEM SKA JAG TRO PÅ?
Dig själv, och om du behöver något mer: det som gör allt begripligt för dig.

NU ÄR DET VÄL REVOLUTION PÅ GÅNG?
Det hoppas jag verkligen!

VAD HAR DU I FICKAN, JAN?
En rullad affisch eller kanske pain riche eller Tarzans lian? Förut hade jag en skruv i fickan, nu, ingenting.

HUR E D MÖJLIGT?
Det frågar jag mig fan gång på gång också. Man baxnar över dumheten och idiotbyråkratin som omgärdar en.

VART TOG ALLA VILDA KVINNOR VÄGEN?
De shoppar på Rodeo Drive, baby.

VAR ÄR VARGEN DU TRODDE VAR DÖD?
Snart bara i historieböckerna över utdöda arter, gissar jag på. :(

VEM ÄR DU, VEM ÄR JAG?
Jag är Anna, varken mer eller mindre. Du är ett tidsfördriv ("Bara ett vanligt jävla knull")!

VEM TÄNDER STJÄRNORNA?
Big Bang!

E' DE' DET HÄR DU KALLAR KÄRLEK?
Det är det bannemig!

VILL NI SE EN STJÄRNA?
Hemskt gärna, men en sån i himlen, inte en sån som tjänar onödigt mycket pengar på att göra nästan ingenting.

-87, -87. VART HAR DU TAGIT VÄGEN NU?
Ja, var? Åh, så mycket som var bra på 80-talet: kläderna var ballare, filmerna var roligare, skådespelarna såg fortfarande riktiga ut (okej, inte riktigt alla), frisyrerna var fantastiska, musiken ÄGDE och allt kändes allmänt tryggare och snällare.

---

How many roads must a man walk down?
De kommer aldrig ta slut, den sista vägen man måste gå är den man går mot döden. Sen får man vila, hoppas jag.

How many licks does it take?
Men usch.

How deep is your love?
Den blir djupare för varje dag, helt magiskt.

How am I supposed to live without you?
Det är förstås helt omöjligt, men lycka till! :D

Who's that girl?
En egensinnig, färgsprakande, allmänbildad jänta med lite åldersnoja och trasiga batterier.

Who put the bomp?
En smart jävel, heja musiken och rytmen och dansen!

Who killed the cheerleader?
Jag kan tänka mig att ställa upp.

Where were you last night?
På Ekerö och i Blackeberg på dagen, för att hämta gardiner och filmer och stuff ur mina lådor. På kvällen var jag hemma och hade det allmänt jävligt bra.

Are we not men?
No, we are Devo!

Should I stay or should I go?
För stunden: stanna, men så snart jag är stabil nog: gå långt, långt bort med lyckan i bröstet.

Hello, is it me you're looking for?
Näpp, jag behöver inte leta efter nån, inte när jag har världens bästa man på armslängds avstånd.

Did you happend to see the most beautiful girl in the world?
Ja, hon heter Ålen.

Have you ever really loved a woman?
Ja, hon heter Ålen. <3

Do they know it's christmas?
Men det är ju midsommar? :D

Etiketter: ,

2 Åsikter

Anonymous Ålen:

Det du bara drömmer om, gör vilda kvinns! Puss!

21:15  
Blogger Anna Nio:

Ja, det gör vi! Snart kan vi ligga på gatorna och ropa efter du vet vad! *LER CENSUR* :D

21:23  

Skicka en kommentar

<< Home