12 maj 2009

Fel vs rätt!

Hahaha, här har ni den, illustrationen av hur jag ser ut kontra hur en kropp anpassad för kläderna ser ut! :D

Fig A (jag)
har kort överkropp, stora/små bröst, bred bröstkorg, smal midja, breda, korta höfter, smala lår, korta ben, breda vader och breda fötter vid tårna. Allt detta är tydligen fel, skäms på mig som ser så konstig ut!

Fig B (normal)
har lång överkropp, små/stora (istället för stora/små, som vi påminner oss, är felaktigt att ha) bröst, smal bröstkorg, bred midja, smala, långa höfter, breda lår, långa ben, smala vader, samt spetsigt smala fossingar. Det här är alltså helt rätt, så här ska man se ut, om man vill kunna ha några kläder som passar.


Jag vill också tillägga, ifall det inte framgår, att jag tydligt är en mästare på att rita med musen i PS, samt att fig A är mig på pricken lik på alla sätt och vis. :D

Etiketter: , , , ,

8 Åsikter

Blogger Daniel:

hehe vi skyller på musen!

16:55  
Blogger Anna Nio:

Ja, vem fan kan rita med en datormus? Inte jag i alla fall.

16:57  
Blogger Sofia:

åh, kom att tänka på den här, jag brukar inte gilla nemi, men den här var underhållande...alla verkar liksom ha insett att de som kläderna passar på måste se helt vansinniga ut! :D

http://i155.photobucket.com/albums/s284/drlyxbide/passar.jpg

17:04  
Blogger Anna Nio:

Fia: Hahaha, jag hatar vanligen Nemi, men det där var ju bra. :D

17:07  
Blogger Friskriven:

Låter som min kropp OM man lägger på en del hull runtom. Jag har det fan värre! :D

Du kan handla klä'n på barnavdelningen, billigt och bra och idag har de SNYGGA kläder där.

01:07  
Blogger Anna Nio:

L: Då har du alltså samma problem som jag, fast du är någon storlek större bara! Barnavdelningen äger, allt är rosa eller svart/vitt - perfekt!

01:41  
Blogger Unknown:

Alla brudskor är f*n gjorda för fötter som inte finns! XD Jag tror att man måste snöra fötterna från att man är barn/ung för att få det så smalt över tårna... :(
För egen del är höft vs. längd (och ja, vadstorlek) ett problem med. Yay intresseklubben står över axeln på mig :P
Min slutsats är att kläder inte är gjorda för levande människor
(jag är förbannnad över anorexia"trenderna" måste jag slinka in här också *argargarg. Och de blir såklart svårare för flickorna att stå emot om inget j*vla plagg passar som det "borde"). SÅ.
/nicitha

17:29  
Blogger Anna Nio:

Nathalie: Haha, klädhelvetena verkar inte passa nån levande donna!

17:37  

Skicka en kommentar

<< Home