06 oktober 2005

Listmongo

Hejhå, stal den här från Elin, och listmongo som jag är så måste jag ju fylla i den, right? Right.

MIN KLÄDSTIL: Post-apokalyptiskt 80-tal, blandat med egensinninga variationer på 40-, 50- och 60-tal, mycket rosa, samt strama Victor/Victoriavibbar.
MINA FAVORITDESIGNERS/MÄRKEN: Har alltid varit svag för Jean-Paul Gaultier, men numera är jag inte så imponerad. Annars är jag inte mycket för märken i vardagen, koller mer efter hur gammalt plagget ser ut att vara. Jag menar, har något hållt sig frech sedan 1960 så är det tamigfan bra kvalle!
KLÄDBUDGET VARJE MÅNAD: 0-700 pix kanske.
MIN STILIKON: Gwen Stefani. Den enda kända person som jag kan komma på som alltid ser intressant ut, alltid egen, och nästan alltid snygg också. Lubja Gwennie.
MITT MODEMÅSTE I HÖST: Sysslar inte med såna dumheter. Om jag måste ha något så är det för att mitt hjärta skriker efter det, inte för att någon modekärring talat om att det är "it". Men jag får säga min nya fina prinsessrosa vinterkappa som ett måste - eftersom den är så varm och gosig att jag gladeligen kommer glida i den innan jag går ut.
MITT VÄRSTA KLÄDMINNE: Hm, jag vet inte. Tycker det är jobbigt att ta på sig något man haft många gånger och känt sig superhet i, och nu inse att det ser förjävligt ut. Det skapar alltid en slags "Menherregudhardetsettutsåhärheltidenvarförharingetsagtnågot?"-känsla hos mig. Men jag antar att det handlar om utvecklig. You win some, you lose some. Annars minns jag när Andrea's pleatherbyxor sprack en lång bit baktill på låret, när vi var på Slimelight. Stackarn. Tur hon alltid har en löjligt oversized väska, som kunde hänga över och dölja :D
MITT BÄSTA KÖP: Finns ju så många - Chockrosa Conversen, Cerise/vita 50-talsklänningen, vadkorta Moto-jeansen (som jag fick av en irländare som var kär i mig, gudars vad hyggligt av honom!), svarta skinn/pälsjackan, svarta 40-talskavajen, mängder av t-shirts, svarta dödskallebrallsen, SJ-byxorna, Bik Bok-baggyjeansen, svarta Pirettakappan... nej, det här kan ju pågå FÅRÄVER.
MITT SÄMSTA KÖP: Finns också massor. Man förhastar sig lätt när man jobbar i second hand-affärer och kan ta hem grejer skitbilligt eller gratis. Men det gör jag mig av med i tid och otid.
MITT FAVORITPLAGG: Är inte det samma sak som Bästa Köp? Får väl lägga till badrock och tofflor också, eftersom det är så sjukt skönt att tassa omking i hemma.
MINA FAVORITSKOR: Chockrosa Converse. Hade letat efter den färgen i evigheter, men hittade bara normala rosa varianter. Så, en dag då vi shoppat i flera timmar, det är fem minuter till stängningsdags, jag är inne i sista boden på Camden Stables Market för dagen (ägdes av ett par gemytliga ryssar tror jag), och längst in - där står de! Mina Neonrosa Converse, som i en dröm. I min storlek. Och jag har inga kontanter kvar på mig. Jag kissar nästan på mig mentalt och springer och letar upp Andrea, tjuter hysteriskt om att jag måste få alla kontanter hon har, vilket visar sig vara £5 för lite ändå. I vild panik rabblar jag hysteriskt hur mycket de här skorna betyder för mig, för ryssarna, och hur jag är fem pund kort och pleasepleasepuhleazeIneedthempleaseIwillbegreatefultil'Idie? Ryssarna är bra folk, de säger avslappnat att visst går det bra. Min lycka var gjord, fyfan vad nöjd jag var i den stunden :D
MINA FAVORITJEANS: Motojeansen, fast de har fått konkurrens av Bik Bok-brallsen, för att de är så jävla sköna, och himla fina förstås.
MITT DYRASTE PLAGG: Silverdräkten för två papp :D
MITT SMYCKESSKRIN: Finns förmodligen inget äkta in sight. Älskar saker som glittrar, dödskallar, kedjor, tärningar, blixtar, pinup- och tatueringsrelaterade motiv, siffran nio och bokstaven A. Är en armbandstjej, och känner mig nekkid utan armband på, men klarar inte alls av ringar.



Annars är jag fortfarande sjuk, ingen bot och ingen bättring. Stjärnorna på himmelen de blääänka. Min man ringde sjukvårdsupplysningen igår, och de tyckte jag kunde testa med nässpray, ifall det är något som sitter och blockerar bihålorna. Hoppashoppas det är det. Jag vill bli av med det här nu!

Etiketter:

1 Åsikter

Anonymous Anonym:

Haha, om det är nån tröst så har jag i alla fall aldrig sett dig missmatchad eller ful, under den tid vi känt varandra.

Men ni fick upp spegeln bra, alltså? Kul, kul!

11:41  

Skicka en kommentar

<< Home