09 oktober 2005

Mänskligheten

Kom in på ämnet våldtäkt under filmkvällen med Ella ikväll. Man blir ju bara förbannad. Det värsta är att man absolut inte kan begripa hur fan de tänker. Eller ens OM de tänker, för vad fan kan man egentligen tänka för att justify en väldtäkt? Jag begriper verkligen inte, och det gör mig frustrerad, förtvivlad och förbannad, three fucking F's.
För det första, så kan jag inte förstå hur man kan vilja ha sex med en främmande människa, som uppenbarligen inte vill ha en tillbaka. Handlar inte sex, på det själviska planet, om att det ska vara skönt och att man ska känna sig åtråvärd?
För det andra, så begriper jag ännu mindre de som misshandlar sina offer medvetslösa först. Vill de egentligen ha sex med dockor, eller rent av döda, eftersom de uppenbarligen tänder på en lealös kropp?
För det tredje, så förstår jag minst av allt, de som våldtar i en jävla grupp? Finns det inte nån ibland dem, som har half a brain, och kan känna att; "Men vänta nu, det här är inte rätt", och kan SÄGA IFRÅN?

Och killar, de kan aldrig förstå hur sjukt förnedrande tanken på våldtäkt är för en tjej, eftersom de är fysiskt utrustade på ett helt annat sätt. Enda sättet de kanske skulle kunna förstå, är om de blir bangade i röven, med våld, av en främmande man som är minst dubbelt så stark som de, alternativt blir tvingade att suga av nån främmande gubbe. Jag påstår inte att det skulle vara mindre fruktansvärt, men jag menar att en stor del i förnedringen är att någon kommer in i ens kropp, fast man inte gett dem tillåtelse. Jag kan inte förklara det. Jag blir jävligt förbannad.
Orkar inte ens gå in på hela aspekten att om man är full så får man "skylla sig själv", likaså om man har "sexiga" kläder och har varit sexuellt "promiskuös" tidigare. Ska det kallas rättvisa? Vilket jävla skämt.
ARGH!

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

Fast på ett fruktansvärt krasst sätt kan jag ändå - förstå är ett väldigt starkt ord här, men in lack of better - förstå att man kan vilja nån man känner personligt illa, eller att det kan hända under psykisk påfrestning/terror, rejection, maktspel/underlägsenhet/behov av dominans... det finns hundratals olika skäl, inget av dem bra - men mitt syfte med vad jag skrev var att jag inte kan komma på något sådant "skäl" till varför "vanliga" killar utför våldtäkter på främmande kvinnor. Vad är det för skev verklighetsuppfattning de har, och var har de fått den ifrån?

Alla våldtäkter är vidriga, det bestrider jag inte, men just de här som jag tog upp, är fullständigt obegripliga och saknar all logik i min värld.
Blä.

15:43  
Anonymous Anonym:

läs "en riktigt våldtäktsman", det är en sjukt bra bok där författaren letar efter ju st alla dom här svaren. massor med intervjuer av våldtäktsmän, kollar igenom, rättsfall å snackar med psykologer. skitbra! read it!

00:15  
Anonymous Anonym:

Vem har skrivit den? Jag vet att Ella har pratat om "Flickan och skulden" och den andra boken - är det denna kanske? Jag minns inte titeln, tyvärr.
Ska försöka komma ihåg att läsa den i alla fall. :)

14:13  

Skicka en kommentar

<< Home