07 november 2005

I'm not an addict

Jo, det är jag.

Jag har gjort det förr, men jag måste göra det igen. Jag måste skärpa mitt läskintag. Jag dricker så mycket läsk att det inte är klokt. Jag vill ha läsk varje dag, och om jag inte har läsk hemma så planerar, funderar, tänker och konspirerar jag mot mig själv och alla andra så att jag ska komma på ett "skäl" till att köpa läsk. Jag tycker det är seriöst jobbigt att inte ha Coca-cola hemma. Så ska det verkligen inte vara, det är helt jävla uppåt väggarna.

Jag måste givetvis strypa mitt sockerbehov ordentligt också. Nu får det vara nog.

Men det värsta är, att om jag inte har läsken, och inte chokladpudding, kakor, muffins, glass - vad har jag då? För jag slutade röka för över fyra år sen, jag dricker nästan aldrig alkohol numera, jag gillar inte thé och dricker inte kaffe. Alla former av saft och praktiskt taget alla andra läskedryckssorter tycker jag inte heller om. Jag är inte ens särskilt förtjust i juice - den enda sort jag accepterar är apelsinjuice utan fruktkött.

Så det enda jag gillar att dricka är vatten, O'boy, ibland lite mörk öl, och Coca-cola. Och visst, jag kan äta jordnötter eller popcorn som snackstillfredsställelse, men utan cola är det inte alls lika gott. Och O'boy, tja det är nog ganska mycket socker i det, va?

Så vad gör man? Det kommer bli vatten och bröd för min del, buhu. :(

Gud vad livet är tråkigt ibland.

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

men! i london så gillade du INTE coca-cola & drack BARA pepsi! whats happened? :D

jag tycker det är lätt å lägga av med läsk å snask sen jag insett hur sjukt kass det är med socker. ju mer jag lär mig, desto mer illamående blir jag när jag frossar i socker. det tar tom emot att ha socker i kaffe/the nuförtiden. :D är jag skitsugen brukar jag kalasa loss på en cvitamin-brus med god smak :D

men svårt är det. jag vet ju hur mkt lärre du drack i londres. det är nog skitjobbigt å vara sweettooth. jag tar ju hellre en macka än godis/snask/muffins/läsk. SÅN ÄR JAG. :D

00:19  
Anonymous Anonym:

Du är ju sån där nyttig veggokärring. ;D

Ja, jag vet, men när jag flyttade hme igen så hade de nästan alltid slut på Pepsi i turkaffären, så då vande jag mig vid Coca-cola istället. Mycket underligt. Idag har jag lärrat och sockrat, men det är ju FÖLLSEDAN ändå, annars fixar jag det ganska bra hittills (typ 2-3 dagar. ;D).

22:32  

Skicka en kommentar

<< Home