03 april 2006

Klockan klämtar

På onsdag ska jag till en studievägledare. Hoppas på underverk från hennes sida. Hon lät i alla fall både intresserad och alert i telefon, så jag hyser gott hopp om att få mer än fem minuter och en halvhjärtad genombläddring av katalogen. Senast den femtonde ska jag ha bestämt mig, och jag är till 99,5% säker på att jag inte vill forsätta på lärarbanan i varje fall. Förstår inte riktigt varför jag anstränger mig för att arbeta med människor i tid och otid, när jag helst vill vara ifred och sköta mitt arbete. Isn't it funny how your body works?

Bästa låtarna just nu, a slice of my life:

China Doll - "Turkish Delight"
Velvet Underground - "Stephanie Says" (Tack Elin!)
Johnny Logan - "Hold Me Now"
Black Eyed Peas - "My Humps" (Fan ta både Ella och Martin!)
Evan - "Under Your Spell"
Johnny Cash i allmänhet
Pussycat Dolls - "Beep"
Dschinghis Khan - "Dschinghis Khan"
Elton John - "Tiny Dancer"
Turkhits!
Moving Pictures - "Never"
Ankie Bagger - "Where Were You Last Night?"
Supertramp - "Breakfast In America"
Therapy? - "God Kicks"
Data - "Living Inside Me"


2 Åsikter

Blogger myra:

Det låter faktiskt helfint det där med studievägledaren - hoppas hon är lika bra som hon lät också och inte ngn bitter kvinna som önskade att hon satt på ngn annan plats. Men det tror jag inte, hoppas verkligen det kan ge lite mera klarhet i framtidskvalen!

Och grattis till all din nya teknik, alltid roligt med sådant :)

07:54  
Blogger Anna Nio:

Myra: Tack gumman. :D Ja, jag hoppas också på att bli upplyst av henne, jag kommer givetvis att bloga om resultaten. ;D

Elin: Oh, jag vill jättegärna - jobbar du onsdag eller torsdag? Jag ska som sagt till studievägledaren på onsdag (15.00), men efter det, eller när som helst under torsdagen. Ska på bio med Johan någon av dagarna också kanske, men säg till om du kan då! Kramen. :)

12:27  

Skicka en kommentar

<< Home