02 april 2006

Ny teknik

Jag har en ny dator! Det är ohyggligt spännande! Har suttit och ställt in grejer i flera timmar nu, och visst är det meckigt och stundom riktigt jävla jobbigt (när det inte blir som man vill och muppiga inställningar inte går att ändra på), men satan vad fort den går i jämförelse med den gamla skruttburken. Hej vad det går! Jag bara går, hej svejs! Sommartider, heeeey, heeey, och så vidare. Jag vet inte vad det är för dator, det är nåt som Johan plockat ihop. Den är svart och snäll. Vi köpte den på Inet, där Johan jobbar deltid. Jävligt najs att han fick 500 spänn i rabatt på den redan billiga datorn som hans blygsamma icke-dataspelade flickvän skulle ha på grund av det. 2500 för en splitt ny maskin, det är tamigfan bra. :D

Spenderarbyxorna var helt klart på i helgen, så jag har köpt mig själv en mp3-spelare också! Det är en iAudio U2, svart och pytteliten, och rymmer massor av musik (1G). Efter att ha laddat över ett gäng låtar testade jag den med de medföljande öronsnäckorna. Var inte superimponerad av ljudet, så jag pluggade in mina riktiga lurar istället, och jävlar vilket kräm! Jag har gått med ett burkigt MiniDisc-ljud i flera veckor nu, och nästan vant mig vid den platta ljudbilden (ja, det låter gay, men det ÄR skillnad!). Jag firade att äntligen slippa musik som hackar och stannar var femte meter, med att springa genom hallen, hoppa upp och ned, och dansa rusigt genom vardagsrummet, till tonerna av "My humps". Yeah! :D

I needed this. :D:D:D:D:D

3 Åsikter

Blogger Anna Nio:

Jag kände mig så ungdomlig och ball när jag gick med min mp3-spelare till torget. :D

12:30  
Blogger Sea-swallow-me:

Kan inte du höra med din man (numera "datakillen" förstår jag) om han har nåt bra tips på nåt som håller borta spyware? Eller du kanske vet? Eller ni kanske har nyaste norton att dela med er av? ;)

18:47  
Blogger Anna Nio:

Norton har vi inte, vi är lite mer alternativa här i huset. ;D Något som håller det borta vet han inte, men han har två olika program som han tar bort spyware med: AdAwadare och SpyBot. Sök på bägge i Google så kan du ladda ned dem helt gratis! :)

12:54  

Skicka en kommentar

<< Home